با PassGPT آشنا شوید؛ مدل هوش مصنوعی جدیدی که می‌تواند رمزهای عبور را حدس بزند

لبتالماتمها.JPG

تیم پژوهشی از ETH Zurich و SRI International با استفاده از مدل زبانی قدرتمند GPT-2 از OpenAI، ابزاری به نام PassGPT را توسعه داده‌اند. این ابزار قادر است به حدس زدن و ارزیابی قوت گذرواژه‌ها کمک کند. PassGPT با استفاده از مجموعه بزرگی از گذرواژه‌های نشت‌یافته آموزش داده شده است و توانایی‌های خطرناک هوش مصنوعی را به نمایش می‌گذارد.

مقاله Decrypt اعلام کرده است که تیم پژوهشی از ETH Zurich و SRI International، با هدف ارزیابی امنیت گذرواژه‌ها و تولید گذرواژه‌های محکم‌تر، این ابزار را به وجود آورده‌اند. نکته جالب این مدل نه تنها در توانایی پیش‌بینی است، بلکه در روش منحصربه‌فرد عملکرد آن نیز پنهان است.

PassGPT با رویکردی نوآورانه، در مقابل مدل‌های قبلی که هر گذرواژه را به عنوان یک موجودیت کامل در نظر می‌گرفتند، راهبردی متفاوت را انتخاب کرده است. این مدل به صورت حرف به حرف گذرواژه‌ها را تولید می‌کند تا به گذرواژه‌های پیچیده‌تر برسد. آموزش این مدل براساس میلیون‌ها گذرواژه افشاشده انجام شده است.

64248aa6af8773ab0d673051_imagepasswordsimage-1024x458.jpg.webp
-

PassGPT، یک مدل هوش مصنوعی است که قادر است گذرواژه‌ها را حدس بزند. طبق گفته خاوی راندو، یکی از سازندگان این مدل، PassGPT توانایی بهتری نسبت به مدل‌های پیشرفته GAN در حدس زدن گذرواژه‌ها دارد و به طور تصادفی رمزهای منحصربه‌فردی تولید می‌کند.

یکی از قابلیت‌های PassGPT این است که الگوهایی که به نظر سرویس‌های تشخیص استحکام گذرواژه‌ها قوی هستند را تشخیص می‌دهد، اما با استفاده از تکنیک‌های مولد به‌راحتی قادر است آن‌ها را حدس بزند. راندو توضیح می‌دهد: "شناسایی رمزهای عبور غیرانگلیسی برای ابزارهای مبتنی بر فرهنگ لغت کار سختی است، اما PassGPT این الگوها را در زبان‌های مختلف یاد می‌گیرد."

این مدل می‌تواند به‌عنوان یک بنچمارک جدید در زمینه تحقیقات امنیت پسوردها مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر این، PassGPT نشان داده است که قادر است گذرواژه‌هایی را که در مجموعه داده‌های آموزشی وجود ندارند، حدس بزند.

PassGPT همچنین نمونه‌ای دیگر از توانایی‌های هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف است. این مدل می‌تواند با استفاده از داده‌های متنوع در زمینه‌های مختلف آموزش داده شود و به کارکردهای متنوعی مورد استفاده قرار گیرد. در صورت جستجوی PassGPT در وب، توجه داشته باشید که یک ابزار دیگر با همین نام در روز اول آوریل (نه‌آوریل) منتشر ش

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: decrypt

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر