قابلیت جدید جیمیل برای مبارزه با هرزنامه‌ها

Untitled-1.jpg

شرکت گوگل به عنوان بخشی از برنامه خود، سعی دارد تا تغییراتی در سرویس جیمیل اعمال کند و هرزنامه‌ها را به صورت کامل از بین ببرد. این عمل قرار است به وسیله احراز هویت، با افراد یا سازمان‌هایی که در روز بیش از 5000 پیام را ارسال می‌کنند، برخورد کند. گوگل معتقد است که این کار باعث می‌شود تا حفره‌های امنیتی که حمله‌کنندگان از آنها استفاده می‌کنند، بسته شود. این عمل اجباری که از سال گذشته توسط گوگل اجرا شد، توانست ایمیل‌های مخرب را تا 75 درصد کم کند.

یکی از اقدام‌های دیگری که شرکت گوگل در این راستا انجام داده است، افزودن دکمه لغو اشتراک (Unsubscribe)، برای ایمیل‌هایی است که در پوشه اسپم قرار می‌گیرند. شرکت گوگل اعلام کرد، این دکمه به کاربران کمک می‌کند که به راحتی ایمیل‌های تبلیغاتی که برای آنها ارسال می‌شود و در پوشه اسپم قرار می‌گیرند را غیرفعال کنند و گوگل طی 48 ساعت آینده، دسترسی آن شرکت یا افراد را از جیمیل شما قطع می‌کند. همچنین گوگل، یک ویژگی دیگری با نام "clear spam rate threshold" معرفی کرده است که در آن یک سقف مجاز برای ارسال فایل‌های اسپم تعریف شده و ارسال‌کنندگان نباید از آن حد گذر کنند. بنابر گفته‌های گوگل، این حرکت اولین اقدام جدی شرکت برای کاهش نرخ هرزنامه است.

البته شرکت گوگل، تنها سرویس ارسال ایمیلی نیست که در حال انجام تغییراتی بر روی سرویس خود است. شرکت یاهو نیز اعلام کرده است که در حال اعمال همین تغییرات در سرویس‌های خود، برای مرتب‌کردن صندق ورودی ایمیل کاربرانش است. مارسل بکر، مدیر ارشد یاهو در طی بیانیه‌ای که شرکت برای مبارزه با هرزنامه برگزار کرد، گفته است: مشتاقانه منتظر کار با گوگل و دیگر سرویس‌های ارسال ایمیل هستیم تا با کمک یکدیگر تغییرات را اعمال کنیم و استاندارهای جدیدی به وجود بیاوریم.

spam-email-sz.jpg
پوشه اسپم -

در سال‌های اخیر، هرزنامه به مشکل بسیار بزرگی تبدیل شده است و روش‌هایی که ارسال‌کنندگان این هرزنامه‌ها در پیش گرفته‌اند، باعث شده است که ارائه‌ دهندگان ایمیل به صورت جدی به فکر جلوگیری از این اقدامات باشند. بنابر گزارشاتی که از یک شرکت امنیت سایبری به دست آمده، 48.63 ایمیل‌های ارسال شده در سال 2022، هرزنامه بوده‌اند و خیلی از این ایمیل‌ها مربوط به دانلود برنامه و فیلم بوده که لینک‌های فیشینگ داشته‌اند.

هرچند که این حرکت شرکت گوگل، یک اقدام رو به جلو برای جلوگیری از سرقت اطلاعات و دیگر جرایم سایبری است؛ اما باید دید که در دراز مدت، این کار چقدر موفق به جلوگیری از ارسال هرزنامه توسط افراد سودجو را می‌شود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: xda-developers.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر