پیشنهاد 147 میلیون دلاری گوگل به اپیک گیمز بابت عرضه فورت نایت در پلی استور

game.JPG

گوگل در دادگاه اعلام کرده است که به اپیک پیشنهاد کرده بود که مبلغ 147 میلیون دلار را به عنوان پاداش برای عرضه بازی محبوب خود، "فورتنایت"، در پلی‌استور اندروید دریافت کند. پورنیما کوچیکار، معاون گوگل پلی، اظهار داشته است که این توافق توسط اپیک تایید شده بود، اما اپیک پیشنهاد را قبول نکرده است.

این توافق موجب می‌شد که در طول دوره سه ساله "تامین مالی افزایشی"، که در سال 2021 به اتمام می‌رسید، مبلغ معینی به ناشر بازی پرداخت شود. هدف از این اقدام، جلوگیری از افزایش برنامه‌های محبوبیت که از فروشگاه رسمی اندروید خارج می‌شوند، بود. به علاوه، این اقدام به حذف هزینه‌های خرید درون‌برنامه‌ای که منجر به درآمد سودآور برای گوگل می‌شود، انجامید.

فورتنایت توسط اپیک در سال 2018 به‌صورت مستقیم از طریق وب‌سایت خود و در پلی‌استور عرضه شد. این موضوع به اپیک اجازه داد تا ارز درون بازی فورتنایت (V-Bucks) را بدون پرداخت کمیسیون معمولی برنامه‌های پلی استور به فروش برساند. اپیک در سال 2020 به پلی‌استور تحویل داده شد و ادعا کرد که "پاپ‌آپ‌های امنیتی ترسناک و تکراری" و عوامل دیگر آن را در یک نقطه ضعف شدید قرار داده است.

در شکایت ضدانحصار اپیک، این شرکت ادعا کرد که تصمیم گوگل برای اولیه به‌خواهانه بوده است. گوگل از سوی خود با اشاره به اسناد داخلی، ادعا می‌کند که از این می‌ترسد که سایر توسعه‌دهندگان بازی (از جمله بلیزارد، ولو، سونی و نینتندو) از اپیک پیروی کنند و تلاش می‌کند که با ارائه مزایای ویژه یا حتی خرید اپیک، این امر را جلوگیری نماید.

Epic_Vs_Google_C_CVirginia

اسنادی که در دادگاه مطرح شده‌اند، تأکید داشته‌اند که غیبت فورتنایت از پلی‌استور می‌تواند منجر به از‌دست‌رفتن درآمد مستقیمی از 130 تا 250 میلیون دلار شود و حتی ممکن است ضرر گسترده‌تری تا 3.6 میلیارد دلار را به دنبال داشته باشد.

گوگل تصریح کرده است که نگرانی اصلی آن از این است که توسعه‌دهندگان برتر بازی‌ها از پلی‌استور خارج شوند، اما هیچ خطر واقعی در این زمینه وجود ندارد. کوچیکار در شهادت خود اظهار داشته است: "ما فقط از توسعه‌دهندگان می‌خواستیم که این برنامه را انتخاب کنند. این سرمایه‌گذاری بود که ما فکر می‌کردیم ارزش آن را دارد، به‌ویژه زمانی که توسعه‌دهندگان ممکن است ابتدا تصمیم بگیرند که حساب اپل را روی iOS باز کنند."

از سوی دیگر، اپیک از این اسناد به عنوان دلایلی برای اظهار کردن اینکه گوگل از رقابت در توزیع برنامه‌های اندرویدی می‌ترسد و پلی‌استور خود را به عنوان یک انحصار غیرقانونی حفظ کرده است، استفاده می‌کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: TheVerge

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر