منتظر افت کیفیت از طرف شرکت اپیک گیمز باشید

Untitled-1.jpg

بنیان‌گذار و مدیرعامل اصلی شرکت اپیک گیمز، تیم سوینی، در سالگرد Unreal Fest که هفته گذشته برگزار شد، راجع به اخراج گروهی از کارمندان خود توضیحات بیشتری داد. در ویدیویی که سازنده فورتنایت در پلتفرم X منتشر کرده است، سوینی اعتراف می‌کند که حتی اگر تیم مهندسان تاثیر زیادی در کارهای ما نداشته‌اند، اما با این حال یک افت کیفیت زیادی در کارهای آینده این شرکت قابل مشاهده است.

در این ویدیو، سوینی اعلام می‌کند که تعدیل نیرو، یک مسئله حیاتی بود و برای ادامه کار شرکت به آن نیاز داشتیم. یکی از تصمیم‌هایی که برای مقابله با مشکل مالی شرکت انجام دادیم، جلوگیری از تحت تاثیر قرارگرفتن تمام بخش‌ها بوده؛ بنابراین قسمت‌های مختلف شرکت را زیر نظر گرفتیم و هر بخش را به روشی متفاوت تحت‌ تاثیر قرار دادیم. کمترین میزان اخراجی در بخش مهندسان Unreal Engine با 3 درصد تعدیل نیرو بود و بیشترین میزان در بخش تیم‌های فروش و بازاریابی با 30 درصد تعدیل بود. ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا شرکت را به حالت قبل برگردانیم اما تا آن زمان ممکن است بعضی از کارهای ما تحت تاثیر قرار بگیرد و با افت کیفیت روبه‌رو شوند.

Credit-Academy-of-Interactive-Arts-and-Sciences.jpg
تیم سوینی، مدیر عامل شرکت اپیک گیمز -

با وجود درآمد زیادی که شرکت اپیک‌گیمز از بازی Fortnite دارد، چگونه این شرکت با مشکل مالی روبه‌رو شده است؟ سوینی در رابطه با این موضوع اعلام می‌کند که بعضی از بخش‌های مختلف شرکت، توجه زیادی به هزینه‌های خود نداشتند و بیشتر از درآمد خود خرج می‌کردند؛ البته پیش از این، بازی فورتنایت، جواب تمام مسائل مالی شرکت را حل می‌کرد اما اکنون حتی این بازی هم جوابگوی مشکلات مالی ما نیست.

شرکت Epic Games، در حال بررسی کسب‌درآمد از طریق موتور تعاملی Unreal Engine است؛ البته این افزایش قیمت، برای سازندگان بازی نیست و تنها صنعت خودروسازی یا صنعت فیلم و سریال و... را هدف قرار می‌دهد. این تصمیم قرار است از سال 2024 شروع به کار کند و همانند برنامه‌های مایا یا فوتوشاپ، مبلغی را به عنوان حق اشتراک، بر اساس تعداد کاربرانی که در حال استفاده از این موتور تعاملی هستند، دریافت ‌کند. سوینی در این رابطه گفت: هنوز شرایط خاصی برای این موضوع قرار نداده‌ایم تا بتوانیم با شما در میان بگذاریم اما هزینه اشتراک آن، به طرز غیر معقولی ارزان یا گران قیمت نخواهد بود.

سوینی در پایان صحبت‌های خود راجع به فروشگاه اپیک‌گیمز اعلام کرد که یکی از بهترین روش‌های مبارزه با پلتفرم‌های موبایلی، ساخت ورژن موبایل و رقابت با فروشگاه‌های گوگل و اپل است. او گفت که قرار است با دریافت حق کارمزد کمتر، به توسعه‌دهندگان و مشتریان در سراسر جهان خدمات خوبی ارائه دهد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: wccftech.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر