گوگل احتمالاً به‌زودی هوش مصنوعی رقیب GPT-4 را عرضه می‌کند

fghjgjtyj.jpg

در عالم هوش مصنوعی و چت‌بات‌ها، ChatGPT بدون شک به عنوان معروف‌ترین ابزار شناخته می‌شود. با این وجود، شرکت‌های مختلف قصد دارند این وضعیت را به چالش بکشند، و یکی از این شرکت‌ها، گوگل، نام دارد. گوگل نخواهد به انحصار این ترتیب بپردازد و با مدل زبانی قدرتمند Gemini به جنگ با GPT-4 از شرکت OpenAI بروید و بارد خود را به شکلی قدرتمندتر از گذشته تقویت کند.

در حال حاضر، چت‌بات گوگل یکی از نقاط قوت در عرصه فناوری است و توانایی انجام وظایف متنوعی را دارد. این چت‌بات بر پایه مدل زبانی بزرگ PaLM 2 ساخته شده و عملکرد قابل قبولی نسبت به نسخه اولیه‌اش دارد. با این حال، این چت‌بات نمی‌تواند با GPT-4 رقابت کند. دلیل این موضوع این است که PaLM 2 یک مدل چندرسانه‌ای نیست و توانمندی‌های آن تا حد زیادی به محدوده متن محدود است. در این نقطه، مدل جدید Gemini به صحنه وارد می‌شود.

براساس گزارش جدید Information، گوگل با مدل Gemini به یک پیروزی بزرگ دست یافته است و آماده به عرضه عمومی این مدل است. تعدادی از توسعه‌دهندگان به این مدل زبانی دسترسی دارند و می‌توانند از آن برای توسعه خدمات خود بهره ببرند؛ مشابه رویکردی که گوگل برای بارد انجام داد.

Google-Gemini-AI.jpg.webp

این رویکرد به گوگل امکان می‌دهد تا نسخه‌ای از هوش مصنوعی مولد با توانایی‌ها و پیچیدگی‌های مشابه GPT-4 ارائه دهد. با این حال، اطلاعات فعلی نشان می‌دهد که توسعه‌دهندگان به نسخه محدود از Gemini دسترسی دارند و خود گوگل نیز در حال کار روی نسخه اصلی با توانایی‌های مشابه GPT-4 است.

تا زمان عرضه عمومی، اطلاعات دقیق در مورد تفاوت حجم بین نسخه کامل و محدود این مدل مشخص نیست. گوگل در کنفرانس I/O 2023 به اختصار به Gemini اشاره کرده و آن را به عنوان یک مدل بسیار برجسته توصیف کرده است. با این حال، این مسئله تا زمان عرضه عمومی همچنان مبهم است.

منتظر مانده تا Gemini علاوه بر کاربران معمولی، برای کسب‌وکارها نیز عرضه شود. نسخه ویژه کسب‌وکارها احتمالاً دارای ویژگی‌های بیشتری باشد و ممکن است به صورت رایگان در دسترس نباشد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theinformation

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر