گوگل 26 میلیارد دلار پرداخت کرد تا موتور جستجوی پیش‌فرض پلتفرم‌ها باشد

google .jpg

با توجه به خبر منتشرشده در محکمه ضدتراست فدرال علیه این شرکت روز جمعه، گوگل مبلغی به ارزش 26.3 میلیارد دلار پرداخت نمود تا موتور جستجوگر پیش‌فرض تلفن‌های همراه و مرورگرهای وب در سال 2021 باشد.

این مبلغ نمایانگر پرداخت‌هایی است که گوگل به شرکاء خود، از جمله اپل، برای انتخاب موتور جستجوی پیش‌فرض در محصولاتشان انجام داد. وزارت دادگستری ایالات متحده و ائتلافی از دادستان‌های ایالتی اعتقاد دارند که گوگل با استفاده از ابزارهای غیرقانونی، توانمندی انحصاری خود را در جستجوی عمومی تحقق داده و رقبا را از رقابت باز داشته است.

اگرچه مبلغ 26.3 میلیارد دلار به‌طور مستقیم به هیچ شرکتی اشاره نمی‌کند، اما احتمالاً اپل به عنوان بزرگترین دریافت‌کننده این مبلغ قابل ذکر است. برنشتاین پیش‌تر تخمین زده بود که گوگل حدود 19 میلیارد دلار را برای تبدیل به موتور جستجوی پیش‌فرض دستگاه‌های اپل هزینه نموده است.

گوگل هر سال به میلیاردها دلار پرداخت به توزیع‌کنندگان مانند تولیدکنندگان معروف دستگاه‌ها از جمله اپل، ال‌جی، موتورولا، و سامسونگ، به اپراتورهای بزرگ بی‌سیم مانند AT&T، T-Mobile، و Verizon، و به توسعه‌دهندگان مرورگر مانند Mozilla، Opera، و UCWeb را پرداخت می‌کند تا وضعیت پیش‌فرض موتور جستجوی عمومی خود را حفظ سازد.

apple--scaled.jpeg

گوگل ادعا می‌کند که کاربران هنوز هم می‌توانند با تعداد کمی کلیک، موتور جستجوی پیش‌فرض خود را تغییر دهند.

به‌طبق اسلایدی که با عنوان "جستجوی گوگل + حاشیه" در دادگاه ارائه شد و به تجارت جستجوی گوگل اشاره داشت، درآمد این بخش در سال 2021 بیش از 146 میلیارد دلار بود. این در حالی است که بخشی از هزینه‌های جلب ترافیک بیش از 26 میلیارد دلار بود.

این اسلاید اطلاعاتی را در خود جای داد که به سال 2014 بازمی‌گردند، زمانی که گوگل تقریباً 47 میلیارد دلار را برای بخش رزرو کرده بود و حدود 7.1 میلیارد دلار برای تنظیم وضعیت پیش‌فرض پرداخت کرده بود. این نشان‌دهنده این است که درآمد بخش جستجو+ از سال 2014 تا 2021 تقریباً سه برابر شده است، در حالی که هزینه‌های جلب ترافیک تقریباً چهار برابر شده است.

گرچه گوگل به‌طور منظم میزان هزینه‌های جلب ترافیک را اعلام می‌کند، این مقدار نیز شامل مبلغی است که گوگل به شرکاء شبکه برای تبلیغات در دارایی‌هایشان پرداخت می‌کند.

هزینه 26.3 میلیارد دلاری گوگل نشان‌دهنده تلاش‌های این شرکت برای تبدیل به موتور جستجوی پیش‌فرض در پلتفرم‌ها می‌باشد و میزان نقض مزاحمت در بازار را افزایش می‌دهد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: cnbc

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر