فرمت Ultra HDR اندروید 14 احتمالاً به گوگل فوتوز اضافه خواهد شد

hjkghjg.jpg

در کنفرانس I/O 2023 که در ماه می سال 2023 برگزار شد، گوگل ویژگی‌های جالبی از اندروید 14 را معرفی کرد، از جمله این ویژگی‌ها، پشتیبانی از فرمت Ultra HDR برای تصاویر و ویدیوها آمده بود، که نسخه جدیدی از سیستم عامل گوگل خواهد بود و برای گوشی‌های منتخب اندرویدی در دسترس خواهد بود. حالا در گزارش‌ها آمده که اپلیکیشن گوگل فوتوز (Google Photos) احتمالاً از این ویژگی بهره خواهد برد.

به گزارش SamMobile و با نقل از Wccftech، نسخه 6.51.0.561138754 اپلیکیشن گوگل فوتوز که در اواخر ماه آگوست 2023 منتشر شده است، شامل چندین کد است که به پشتیبانی از فرمت Ultra HDR اشاره دارند، این کدها به شرح زیر هستند:

- Ultra HDR disabled

- UltraHdrPreviewFragment

- EDITOR_ULTRA_HDR_PREVIEW

- photos_mediadetails_details_ultra_hdr

فرمت Ultra HDR که توسط اندروید 14 معرفی شده است، با فرمت JPEG سازگار خواهد بود و تصاویر به صورت HDR 10 بیتی اصلی ذخیره می‌شوند. برای مشاهده این تصاویر در قالب اصلی، نیاز به یک گوشی مجهز به اندروید 14 دارید که از این ویژگی پشتیبانی می‌کند، در غیر این صورت، تصاویر Ultra HDR به صورت SDR (محدوده دینامیک استاندارد) نمایش داده می‌شوند.

Google-Photos-App.jpg.webp

همچنین ذکر شده است که گوگل با شرکت‌های تراشه‌سازی معتبر مانند کوالکام همکاری می‌کند تا چیپ‌های خود را به منظور بهینه‌سازی بهتر این فرمت توسعه دهد. گوگل نیز قصد دارد از فرمت Ultra HDR به عنوان فرمت پیش‌فرض برای آپلود، پشتیبان‌گیری، ویرایش، به‌اشتراک‌گذاری و حتی دانلود تصاویر در اپلیکیشن گوگل فوتوز استفاده کند.

مشخص نیست که آیا تمامی گوشی‌های سامسونگ از این فرمت پشتیبانی خواهند کرد یا خیر، این موضوع به قابلیت‌های هر مدل گوشی بستگی دارد و احتمالاً فقط گوشی‌ها و تبلت‌های میان‌رده و پریمیوم از این ویژگی بهره خواهند برد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: sammobile

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر