احتمالاً گوگل پیکسل 6 با تراشه‌ی اختصاصی گوگل معرفی می‌شود

گوگل پیکسل 6.jpg

بهره بردن از تراشه‌های غیراختصاصی باعث شده تا پشتیبانی نرم افزاری در گوشی‌های اندرویدی به 2 تا 3 سال محدود شود اما حالا به نظر می‌رسد که گوگل پیکسل 6 با تراشه‌ی اختصاصی گوگل راهی بازار خواهد شد.

همان‌طور که می‌دانید اغلب کمپانی‌های سازنده‌ی گوشی هوشمند، مخصوصاً در گوشی‌های پرچم‌دار خود، از پردازنده‌های قدرتمند کوالکام بهره می‌برند. در این بین اما اپل همواره از تراشه‌های اختصاصی خود بهره می‌برد. سامسونگ هم در گوشی‌هایی که برای برخی مناطق عرضه می‌کند، از تراشه‌های اختصاصی خود بهره می‌برد. هواوی هم تا مدتی قبل تراشه‌های اختصاصی خود با نام کایرین را در گوشی‌هایش به کار می‌برد. حالا اما به نظر می‌رسد که گوگل هم تصمیم مشابهی گرفته است و تصمیم دارد گوگل پیکسل 6 را با تراشه‌ی اختصاصی خود راهی بازار کند.

بنا به اطلاعاتی که وب سایت 9To5Google ارائه کرده است، تراشه‌ی اختصاصی گوگل Whitechapel نام خواهد داشت و برای اولین بار در گوگل پیکسل 6 به کار خواهد رفت. حتی گفته می‌شود که این تراشه‌ها در نسل جدید کروم بوک‌ها هم به کار گرفته خواهد شد. شایعات دیگری که درباره‌ی این تراشه‌ها مطرح می‌شود، طراحی و ساخت آن‌ها مبتنی بر تراشه‌های اگزینوس است. درواقع به نظر می‌رسد این تراشه را سامسونگ برای گوگل تولید کرده باشد.

تراشه‌ی اختصاصی گوگل، یک برگ برنده

اگرچه گوگل هنوز درباره‌ی به کارگیری یک تراشه‌ی اختصاصی هیچ اظهار نظری نکرده است اما اگر این شایعه صحت داشته باشد، اتفاقات مهمی را در پیش خواهیم داشت. به عنوان یکی از نتایج این اتفاق می‌توانیم به کنترل هر چه بیشتر گوگل روی گوشی‌هایش اشاره کنیم. به عبارتی نه تنها سیستم عامل گوشی‌های پیکسل توسط خود گوگل طراحی شده، بلکه تراشه‌های آن هم به صورت اختصاصی طراحی شده‌اند. از این رو همه چیز دست به دست هم می‌تواند تا تک تک اجزای گوشی‌های پیکسل با هم سازگار باشند. همین موضوع باعث می‌شود که گوگل به راحتی بتواند برای مدت طولانی‌تری، از گوشی‌های پیکسل پشتیبانی نرم افزاری به عمل بیاورد.

باید اشاره کنیم که در حال حاضر گوشی‌های اندرویدی تنها 2 تا 3 سال پشتیبانی نرم افزاری را دریافت می‌کنند که بخش بزرگی از این محدودیت به دلیل تراشه‌ی به کار رفته در گوشی است. از این رو با سوار شدن گوگل به تراشه و سازگاری بیشتر آن با اکوسیستم گوگل، این مشکل تا حد زیادی مرتفع خواهد شد. جالب است بدانید همین موضوع باعث شده است که اپل بتواند حتی برای مدت 5 سال، پشتیبانی نرم افزاری را برای گوشی‌های آیفون خود عرضه کند و درواقع جدیدترین نسخه‌ی iOS را حتی برای گوشی‌های تقریباً قدیمی‌اش ارائه کند.

اگر چنین اتفاقی بیفتد، حالا گوشی‌های گوگل پیکسل یک برگ برنده دارند که باعث جذابیت آن‌ها خواهد بود و به عنوان مزیت رقابتی آن‌ها به حساب خواهد آمد. البته باید بدانید که گوگل در این زمینه تجربه‌ای ندارد. به هر ترتیب اگرچه امیدواریم که این خبر صحت داشته باشد اما برای اطمینان از آن باید منتظر تأیید گوگل باشیم.

اخبار مرتبط:

اسنپدراگون 888 کوالکام؛ قوی‌‎ترین پردازنده‌ی موبایلی اندرویدی معرفی شد

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: androidauthority


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر