شیائومی در 9 فروردین ماه از تراشه‌ی اختصاصی خود رونمایی می‌کند

تراشه اختصاصی شیائومی.jpg

شیائومی یکی از موفق‌ترین کمپانی‌های کنونی در زمینه‌ی تولید گوشی هوشمند است که قصد دارد در تاریخ 9 فروردین ماه از تراشه‌ی اختصاصی جدید خود رونمایی کند.

کوالکام در حال حاضر به عنوان مهم‌ترین کمپانی تولیدکننده‌ی تراشه‌ی گوشی به صورت اختصاصی فعالیت دارد. اگرچه هواوی و سامسونگ هم تراشه‌های اختصاصی خود را دارند اما این تراشه به پای پردازنده‌های اسنپدراگون نمی‌رسند. البته باید اشاره کنیم که اپل سال‌های سال است که تراشه‌های اختصاصی خود را مورد استفاده قرار می‌دهد و این کمپانی جزء مصرف کنندگان تراشه‌های کوالکام نیست. در این بین شیائومی هم در سال 2017 تراشه‌ی اختصاصی خود را معرفی کرد اما این کار ادامه دار نبود. حالا اما شیائومی در نظر دارد تا مجدداً تراشه‌ی اختصاصی خود را ارائه کند.

درواقع حالا شیائومی با انتشار پوستری در شبکه‌ی اجتماعی Weibo، از معرفی تراشه‌ی اختصاصی جدید خود در تاریخ 29 مارس، یعنی 9 فروردین ماه، خبر داده است. تراشه‌ی اختصاصی سابق شیائومی Surge S1 نام داشت که همراه با گوشی Mi 5C راهی بازار شد. از آنجایی که طراحی و تولید یک تراشه‌ی تمام عیار و قدرتمند ساده نیست، به نظر می‌رسد که شیائومی مانند برخی دیگر از کمپانی‌ها، تراشه جدیدش را با اهداف خاص و در کنار پردازنده‌ی اصلی گوشی به کار ببرد. به عنوان نمونه باید به گوگل اشاره کنیم که همین کار را انجام داده بود و از تراشه‌های Pixel Neural Core و Pixel Visual Core در کنار تراشه‌ی اصلی گوشی بهره برده بود تا به این شکل قدرت گوشی در پردازش تصویر را بهتر کند.

به هر ترتیب تنها 2 روز تا رونمایی از این تراشه باقی ماند است. اگرچه ارائه‌ی یک تراشه با هدف خاص، یکی از محتمل‌ترین حدس‌های ماست اما ممکن است شیائومی هم مانند هواوی قصد عرضه‌ی یک تراشه اختصاصی را داشته باشد. ضمناً باید اشاره کنیم که در طی این مراسم شیائومی قصد دارد از گوشی‌های شیائومی Mi 11 Pro و Mi 11 Pro Ultra و همچنین نسل جدید گوشی‌های Mi Mix هم رونمایی کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: androidauthority


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مصطفی

یک‌شنبه, 08 فروردین 1400

بشدت خوش بین ام
با توجه به شناختی که نسبت به شیائومی دارم حداقلش این پردازنده از کرین و اگزینوس و مدیاتک بهتر خواهد بود

پاسخ

ثبت نظر