هواوی از سیستم‌عامل هارمونی ۲.۰ رونمایی کرد؛ رقیبی جدی برای اندروید

Untitled-1.jpg

هواوی در رویدادی که روز گذشته به صورت آنلاین برگزار کرد، از سیستم‌عامل هارمونی 2 پرده برداشت. سیستم‌عاملی که هدف آن با یکپارچه‌سازی تمام دستگاه‌ها و محصولات هواوی است و فرایند برقراری ارتباط بین این دستگاه‌ها متحول خواهد شد.

هواوی مدت زمان زیادی است که توسط آمریکا تحریم شد، شدت این تحریم‌ها به حدی بود که این کمپانی چینی به سدت تحت فشار قرار گرفته بود. اکنون نیز نام این غول تکنولوژی درجمع برترین سازندگان گوشی هوشمند در جهان دیده نمی‌شود، اما هر روز اخباری مبنی بر زنده شدن دوباره این شرکت می‌شنویم.

این غول تکنولوژی چینی با تحریم‌هایی که توسط گوگل علیه آن پیاده‌سازی کرد، مجبور شد تا به سراغ ساخت یک سیستم‌عامل جداگانه برود تا در این مورد از انحصار خاج شود و بتواند خودش را نجات دهد. سیستم‌عامل معرفی شده این شرکت هارمونی نام گرفت و در روز گذشته شاهد انتشار جدیدترین نسخه این سیستم‌عامل بودیم. قرار است که هارمونی برای تمام محصولات هواوی از گوشی هوشمند گرفته تا تبلت و تلویزیون استفاده شود و هماهنگی بی‌نظیری بین آن‌ها پدید بیاورد. بدیهی است از این طریق، نه تنها فرایند ارتباط بین دستگاه‌های مختلف بلکه جابجایی اطلاعات و کنترل آن‌ها هم بسیار آسان‌تر می‌شود.

سیستم‌عامل هارمونی برای اولین بار دو سال پیش بود که رونمایی شد و اما اکنون شاهد نسخه جدید این سیستم‌عامل یعنی هارمونی 2 هستیم. غول تکنولوژی چینی تمام تمرکز خودش را برای قابلیت‌های نرم‌افزاری جذاب به کار برده و یکپارچه‌سازی و ایجاد راه‌هایی برای تعامل هرچه بهتر بین این گوشی‌ها و سایر دستگاه‌ها را ایجاد کرده است.

Untitled-2-2.jpg
-

در مراسمی که برگزار شد برای اینکه این کمپانی قابلیت‌های این سیستم‌عامل را معرفی کند، نحوه‌ی برقراری ارتباط گوشی مجهز به هارمونی ۲.۰ با کامپیوتر ویندوزی به نمایش گذاشته شد و متوجه شدیم که بدون نیاز به اپلیکیشنی مجزا و فقط به کمک یک افزونه‌ی مرورگر، می‌توان به گوشی و اطلاعات درون آن دسترسی داشت. این کار هواوی به ما نشان می‌دهد که این کمپانی نه تنها ارتباط بین دستگاه‌های مجهز به هارمونی بلکه ارتباط این لوازم با دیگر دستگاه‌ها با سیستم‌عامل‌های مختلف را هم بهبود ببخشد.

البته اگر بخواهید که یک تبلت و یک گوشی مجهز به هارمونی 2 را به یکدیگر متصل کنید، می‌توانید فعالیت‌های خود را که با گوشی انجام می‌دهید را به تبلت منتقل کنید و به ادامه کار خود با تبلت بپردازید. البته این یک نمونه از هماهنگی بین دو سیستم‌عامل متفاوت بود. بنابراین اگر مانند ویندوز که نبود اپلیکیشن مناسب و باکیفیت باعث فراموش زودهنگام آن شد، هارمونی از مشکل نرم‌فزاری رنج نبرد، قطعا می‌تواند خیلی زود هواوی را بار دیگر به جایگاهی که قرار بود برسد، برساند. این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که کمپانی هواوی از لحاظ نرم‌افزاری بی‌نیاز باشد.

در نسخه دوم این سیستم‌عامل می‌بینیم که شرکت سازنده بیشتر روی نرم‌افزار و قابلیت‌های نرم‌افزاری کار کرده و تمرکز داشته. مثلا قابلیتی با نام سرویس ویجت درونی که به کاربر این امکان را خواهد داد که بدون نیاز به نصب یک اپلیکیشن، بتواند از قابلیت‌های آن بهره‌مند شود.

در مراسمی که برگزار شد بارها به تعریف و تمجید از سیستم‌عامل جدید هواوی پرداخت شده. این شرکت می‌گوید که این سیستم‌عامل تجربه‌ای بسیار سریع و لذت‌بخش را برای کاربران فراهم می‌کند و از سیستم‌عامل‌های رقیب هم سریع‌تر است. حالا که این سیستم‌عامل رونمایی شد باید ببینیم که آیا چنین ادعایی در واقعیت هم اثبات می‌شود یا خیر چون هم اندروید در زمینه‌ی سرعت پیشرفت داشته و هم iOS که همیشه به خوبی عمل کرده.

Untitled-3-2.jpg
-

زمانی سرعت سیستم‌عامل کاهش پیدا می‌کند که حافظه داخلی دستگاه‌ها پر شود این عمده ترین مشکلی است که برای کاربران رخ می‌دهد، اما قابلیت جدیدی در سیستم‌عامل هواوی پیاده‌سازی شده است که هنگام پر شدن حافظه‌ی داخلی، فرایند خواندن و نوشتن اطلاعات سریع‌تر هم می‌شود تا بدین ترتیب محصولات هواوی با یک قابلیت بسیار جالب، از کند شدن در امان بمانند.

سایر قابلیت‌های این سیستم‌عامل بهبود عملکرد پردازنده و گرافیک با قابلیت DGraphicEngine و امکان انجام بازی به مدت طولانی‌تر، امنیت بالا و بهبود شرایط حریم خصوصی، سرعت و کیفیت بالا هستند.

در پایان باید به یک نکته جالب دقت کین که این سیستم‌عامل روی دستگاه‌هایی با ۱۲۸ کیلوبایت رم هم اجرا می‌شود هرچند که برای گوشی‌ها، باید حداقل ۴ گیگابایت رم وجود داشته باشد.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gizchina

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

محسن

جمعه, 14 خرداد 1400

این درسته که نرم افزارهای اندرویدی رو هم شناسایی و نصب میکنه یا شایعه بوده؟

پاسخ

ثبت نظر