آیا هواوی ویژن با نصف قیمت و وزن اپل ویژن، یک رقیب جدی برای او خواهد بود؟

huawei.jpg

براساس شایعات اخیر، بازار هدست‌های واقعیت افزوده به یک عضو دیگر به نام "هواوی ویژن" خواهد پرداخت. این شایعات از رویارویی این شرکت تحریم شده با یک غول آمریکایی گفته می‌شود.

همچنین، در این شایعه ادعا شده است که این دو محصول شباهت‌هایی به یکدیگر خواهند داشت، اما به نظر می‌رسد "هواوی ویژن" نه تنها سبک‌تر از رقیب آمریکایی خود باشد، بلکه همچنین فقط نصف قیمت "اپل ویژن پرو" را داشته باشد.

به گزارش Huawei Central، مدیر بازاریابی سابق Li Nan ادعا می‌کند که وزن "هواوی ویژن" تنها ۳۵۰ گرم است که به طور قابل توجهی سبک‌تر از وزن ۶۰۰ گرمی "هدست AR" ۳۴۹۹ دلاری اپل است. گفته می‌شود که "هواوی ویژن" دارای پنل‌های micro-OLED ۴K سونی است که احتمالاً تجربه‌ای همه جانبه‌ای مانند "اپل ویژن پرو" را ارائه می‌دهد. هرچند در نگاه اول، هر دو هدست از نظر مشخصات سخت‌افزاری مشابه به نظر می‌رسند، اما اگر کمی به جزئیات آنها توجه کنیم، متوجه خواهیم شد که وضعیت چنین نیست.

Huawei-Vision-headset-another-Apple-Vision-Pro-competitor

به عنوان مثال، "هواوی ویژن" فاقد ویژگی "EyeSight" "اپل ویژن پرو" است که چشم‌های کاربر را شبیه‌سازی می‌کند تا تعامل طبیعی‌تری با کاربر داشته باشد. یکی دیگر از زمینه‌هایی که "اپل ویژن پرو" احتمالاً دارای برتری خواهد بود، ترکیب چیپست "M2" و "R1" است. این شایعه ادعا می‌کند که "هواوی" قصد دارد از تراشه‌های بومی خود استفاده کند، اما بعید است که این بتواند پای خود را فراتر از "Kirin 9000S" بگذارد.

"هواوی ویژن" رقیب "اپل ویژن" است. شرکت چینی و شریک ریخته‌گری "هوآوی" یعنی "SMIC" قصد دارد در سال جاری به سمت تولید تراشه‌های ۵ نانومتری پیش برود، اما اصلا به نظر نمی‌رسد که این فناوری به موقع برای عرضه "هواوی ویژن" آماده شود. همچنین شایعه شده است که رقیب آینده "اپل ویژن پرو" نیز تجربه‌ای با تاخیر صفر را ارائه خواهد کرد، اما با فرض اینکه با تراشه "Kirin 9000S" تجهیز شده باشد، نمی‌توان با قطعیت گفت که در ارائه چنین تجربه‌ای موفق خواهد بود یا خیر، به خصوص که بار سنگینی از طریق جریان

‌های داده ۴K دریافت خواهد کرد که عملکرد آن را دچار مشکل می‌کند.با توجه به ادعاهای مطرح شده در شایعات، تنها باید تا زمان عرضه "هواوی ویژن" صبر کرد تا مشخص شود آیا این دستگاه ارزش نصف قیمت "اپل ویژن پرو" را دارد یا خیر، اما در هر صورت، ارائه کردن تجربه‌ای حتی نزدیک به آنچه محصول "اپل" به کاربران خود می‌دهد بسیار بعید است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: huaweicentral

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر