برای اولین بار در تاریخ تله پورت مجازی انسان‌ به فضا اتفاق افتاد

nasa.JPG

گزارشی از ناسا منتشر شد که فاش می‌کند در اواخر سال گذشته میلادی برای اولین بار در تاریخ این گروه عظیم کاوش در هوا و فضا موفق شده‌اند تا افرادی از جمله یک پزشک و مدیر اجرایی شرکت واقعیت مجازی و ترکیبی AEXA Aerospance را به صورت کاملا مجازی به فضا «تله پورت» کند.

این روش تله پورت که Holoportation نام دارد، به صورت سه‌بعدی تصویر یک نمایش هولوگرافیک از فرد در ترکیبی از «هولوگرام» و «تله پورت» ایجاد می‌کند.

ناسا توضیح داده که با استفاده از این روش، تصویر دکتر «جوزف اشمید» پزشک هوایی، دکتر «فرناندو لاکا» مدیر اجرایی شرکت واقعیت مجازی و ترکیبی AEXA Aerospance و افراد دیگری را در اکتبر سال 2021 به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) و فاصله حدود 400 کیلومتری از سطح زمین منتقل کرده است.

با این وجود دانشمندان برای اولین بار توانسته‌اند که ارتباط مستقیمی با فضانوردان در فضا و افراد روی زمین برقرار کنند. ناسا این اتفاق مهم را به عنوان یک پیشرفت قابل توجه توصیف می‌کند. چرا که هم اکنون آژانس فضایی در حال آماده کردن برنامه‌های خود (Artemis) برای حضور در ماه است.

photo_2022-04-14_12-38-51.jpg
-

ناسا برای ارتباط بین ایستگاه مجازی زمین و ایستگاه فضایی بین‌المللی، از دوربین Hololens Konnect شرکت مایکروسافت و همچنین یک رایانه شخصی با نرم‌افزار اختصاصی AEXA استفاده کرده است.

ناسا در تلاش است تا بتواند فرآیند تله پورت خود را با واقعیت افزوده ترکیب کند تا محیطی منحصر به فرد برای تعامل دانشمندان، پزشکان و دیگر افراد با فضانوردان مستقر در فضا ایجاد کند.

علاوه بر ارتباط برقرار کردن فضانوردان با دیگران، از این روش همچنین به عنوان راهی برای بهبود حس انزوا اجتناب ناپذیر خدمه ISS در آینده یاد شده است. هرچند معمولا حضور فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی کمتر از یک هفته طول می‌کشد، اما ماموریت‌های طولانی مدت مانند آن‌هایی که در مریخ انجام می‌شود به زمان بیشتری نیاز دارند و فضانوردان در آن‌ها احساس انزوا یا دلتنگی خواهند کرد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: nasa

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر