اینستاگرام جنجال به وجود آمده را تکذیب کرد: موقعیت مکانی کاربران به اشتراک گذاشته نمی‌شود

meta instagram.JPG

در شبکه‌های اجتماعی این روزها پستی دست به دست می‌شود که اداعا می‌کند نسخه IOS اینستاگرام لوکیشن و مکان دقیق کاربر را با فالوورهای او به اشتراک می‌گذارد. اینستاگرام سریعاً این موضوع را رد کرده و توضیح داده که نسخه iOS اپلیکیشن آن‌ها از داده‌های کاربران محافظت می‌کند.

چندیدن کاربر در ابتدا این پست را به اشتراک گذاشته ‌اند و تاکنون صدها هزار لایک و کامنت دریافت کرده‌اند و در کپشن پست خود مدعی شده‌اند که اگر گوشی آیفون دارید، »، نسخه iOS اینستا‌گرام زمانی که مکانی را در یک پست یا استوری تگ می‌کنید، موقعیت دقیق شما را با فالوورهایتان به اشتراک می‌گذارد.

البته ادعا شده که این مشکل به دلیل تغییر در «به‌روزرسانی اخیر iOS» ایجاد شده و ظاهرا اینستاگرام تغییری در پلتفرم خود نداده است. با این حال، در پست ادعا شده که ظاهرا برخی افراد از این ویژگی برای پیدا کردن کاربران و سرقت خانه‌ها و خودروها استفاده می‌کنند!

اینستاگرام در پاسخ به این پست، بیانیه زیر را کامنت کرده است:

اینستاگرام سریعاً واکنش نشان داده و بیانیه زیر را منتشر کرده است. ما از این داده‌ها برای تعیین برچسب مکان در پست یا استوری‌ها استفاده می‌کنیم و مکان دقیق شما را به صورت عمومی فاش نمی‌کنیم. اگر می‌خواهید تنظیمات موقعیت مکانی خود را تغییر دهید، تنظیمات کلی دستگاه خود را بررسی کنید.»

instagram-location-viral-post.jpg
-

آدام موسری، رئیس اینستاگرام نیز در توییتر نسبت به چنین ادعایی واکنش نشان داد. او در توییت خود نوشت:

«خدمات موقعیت مکانی یک تنظیم مربوط به گوشی شماست و ویژگی جدید اینستاگرام محسوب نمی‌شود و استفاده از چیزهایی مانند برچسب موقعیت مکانی را امکان‌پذیر می‌کند. ما مکان شما را با افراد دیگر به اشتراک نمی‌گذاریم.»

بنابراین نمی‌توان به ادعاهای ارائه شده در این پست‌ها اعتماد کرد. با این حال، اگر نگران این موضوع هستید که اینستا‌گرام موقعیت مکانی شما را با دیگران به اشتراک می‌گذارد، می‌توانید دسترسی آن به مکان دقیق شما را از طریق تنظیمات گوشی خود در هر دو پلتفرم iOS و اندروید غیرفعال کنید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: 9TO5MAC

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر