مدیرعامل اینتل: امیدوارم روزی برای AMD پردازنده تولید کنیم

Untitled-1 (1).jpg

بر اساس اظهارات مدیرعامل اینتل، این شرکت قصد دارد پردازنده‌های خود را برای همه شرکت‌ها از جمله AMD و انویدیا تولید کند.

پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، در حاشیه مراسم IFS Direct Connect، دوباره تأکید کرد که شرکت تحت مدیریت او قصد دارد تراشه‌های خود را برای تمامی شرکت‌ها تولید کند، از جمله رقبای سابق خود یعنی AMD.

Intel Foundry، که وظیفه تولید تراشه برای شرکت‌های دیگر را بر عهده دارد، از جدیدترین فناوری‌های پکیجینگ تیم آبی استفاده می‌کند و همواره به دنبال جلب مشتریان جدید است.

در پاسخ به پرسش یک خبرنگار در مراسم IFS Direct Connect، که از پت گلسینگر سوال شد: «آیا اینتل در حال حاضر پردازنده‌های خود را به رقبایی مانند AMD ارائه می‌دهد و گاهی اوقات با شرکت‌هایی رقابت می‌کنید که از پردازنده‌های خود استفاده می‌کنند؟"، گلسینگر اظهار داشت که اینتل مرز مشخصی بین محصولات خود و خط تولید کسب‌و‌کار Intel Foundry تعیین کرده است و قصد دارد امسال یک شعبه حقوقی مجزا برای Intel Foundry ایجاد کند تا گزارش مالی جداگانه‌ای نیز برای آن ارائه دهد: "هدف تیم Intel Foundry ساده است: کارخانه‌ها را پر کنید و تراشه را برای گسترده‌ترین مجموعه مشتریان در این سیاره ارائه دهید.»

مدیرعامل اینتل ادامه داد که امیدوار است شرکتش در آینده برای شرکت‌هایی مانند انویدیا، کوالکام و گوگل نیز پردازنده تولید کند و حتی وظیفه تولید پردازنده AMD را هم در کنار پردازنده‌های اینتل بر عهده بگیرد.

پت گلسینگر در سال ۲۰۲۱ به عنوان مدیرعامل به اینتل بازگشت و از همان زمان، استراتژی بزرگی را برای تبدیل تیم آبی به "کارخانه ریخته‌گری جهان" تدوین کرد. او پیش‌تر نیز بارها بر علاقه خود به همکاری با تمام شرکت‌ها تأکید کرده بود.

اینتل در مراسم IFS Direct Connect اعلام کرد که قراردادی چند میلیارد دلاری با مایکروسافت امضا کرده است تا تراشه‌های سفارشی این شرکت را تولید کند.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: tomshardware

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر