اینتل به افزایش نتایج بنچمارک پردازنده‌هایش متهم می‌شود

intel exon.jpg

بنچمارک‌ها معمولاً بحث‌برانگیز بوده و همیشه امکان ندارد عملکرد واقعی یک دستگاه را براساس آن‌ها تعیین کرد. با این حال، آنها ابزار مهمی در هر ارزیابی کمی هستند و به همین دلیل کاربران عموماً به آنها توجه می‌کنند و شرکت‌ها از نتایج بنچمارک‌های شخص ثالث برای تصمیم‌گیری درباره سرمایه‌گذاری‌های خود استفاده می‌کنند.

بنابراین، وقتی کسی شواهدی پیدا می‌کند که نشان می‌دهد یک شرکت نتایج بنچمارک را دستکاری می‌کند، با واکنش‌های زیادی روبه‌رو می‌شود. چنین اتفاقی اخیراً درباره نتایج بنچمارک بسیار خاص پردازنده‌های زئون اینتل رخ داده است.

شرکت ارزیابی عملکرد استاندارد که بیشتر با نام SPEC شناخته می‌شود، بیش از ۲۶۰۰ مورد از نتایج آزمایش پردازنده‌های زئون را در نسخه‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ بنچمارک محبوب خود باطل کرده است. پس از بررسی، SPEC دریافت که اینتل از کامپایلرهایی استفاده کرده که با استفاده از دانش پیشینی از مجموعه داده‌ها عملکرد برخی معیارها را افزایش می‌دهد.

اینتل به افزایش نتایج بنچمارک پردازنده‌هایش متهم می‌شود. به زبان ساده، SPEC اینتل را متهم می‌کند که کامپایلر را به‌طور خاص و برای ارتقای نتایج بنچمارک بهینه کرده است. این به این معناست که نتایجی که شرکت منتشر می‌کند، با آنچه کاربران نهایی تجربه می‌کنند، متفاوت است. کامپایلر سفارشی اینتل ممکن است نتایج مربوط به تست SPEC را تا ۹ درصد افزایش داده باشد.

اینتل

SPEC با نگاهی به پایگاه داده بنچمارک خود این نتایج را کشف کرد و در حالی که آنها را به خاطر سوابق تاریخی حذف نمی‌کند، اعتبارشان را در گزارش‌های خود رد می‌کند. به نظر می‌رسد که نسخه‌های کمی جدیدتر کامپایلرهای مورد استفاده در آخرین پردازنده‌های صنعتی Xeon و سری Emerald Rapids نسل پنجم، از این API‌های افزایش‌دهنده عملکرد استفاده نمی‌کنند.

اینتل تنها نیست! گفتنی است که هم پردازنده‌های زئون و هم تست SPEC ۲۰۱۷ سخت‌افزارهای سطح بالایی هستند که بیشتر برای سرورهای رده‌بالا، مراکز داده و ایستگاه‌های کاری/کامپیوترهای شخصی استفاده می‌شود و عملکرد پردازنده را در بارهای کاری مختلفی آزمایش می‌کند. اینکه شرکت‌ها نتایجی اغراق‌آمیز از عملکرد تراشه‌های خود منتشر می‌کنند، اصلا جدید نیست. اخیراً، تأمین‌کنندگان تراشه‌های موبایل در سراسر صنعت (کوالکام، سامسونگ و مدیاتک که تقریباً در هر گوشی غیر اپل که تراشه‌ها را عرضه می‌کنند) متهم به جعل نتایج عملکرد اندروید در سال ۲۰۲۰ شدند.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: pcworld

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر