احتمال سقوط ادامه دار سهم بازار اینتل در سال 2022

Intel-1.jpg

با توجه به فشارهای همه جانبه همچون طراحی و استفاده از تراشه‌های اختصاصی توسط اپل، سهم بازار اینتل در حال کاهش است.

گزارشات جدیدی نشان می‌دهد که احتمالا در سال 2022 شاهد کاهش مجدد سهم بازار تراشه‌های اینتل باشیم. در این بین باید به نقش مهم اپل و استفاده از تراشه‌های اختصاصی به جای بهره گیری از تراشه‌های اینتل اشاره کنیم که مسلماً در کاهش سهم بازار اینتل نقش به سزایی خواهد داشت. درواقع در سال گذشته بود که اپل اعلام کرد که قصد دارد در مدت 2 سال پیش رو، تمامی لپ تاپ‌ها و کامپیوترهایش را با تراشه‌های اختصاصی خود راهی بازار کند. اگرچه در حال حاضر تنها 4 کامپیوتر مک اپل با تراشه‌های اختصاصی این کمپانی، یعنی تراشه‌های M1، راهی بازار شده‌اند اما انتظار داریم که این فرآیند در سال آینده تقریباً به پایان برسد.

همین ماجرا و تصمیم اپل باعث شد تا اینتل در سالی که گذشت، حدود 50 درصد از فروش تراشه‌هایش به اپل را از دست بدهد. این ماجرا اما ادامه دار خواهد بود زیرا اپل با کاهش هر چه بیشتر استفاده از تراشه‌های اینتل، نهایتاً باعث خواهد شد که تا سال 2023، سهم بازار اینتل به 80 درصد کاهش یابد. البته کاهش سهم بازار اینتل، تنها به اپل وابسته نیست و از سوی دیگر این کمپانی تحت فشارهایی است که به واسطه‌ی عملکرد خوب AMD متحمل شده است و درواقع AMD روز به روز بیشتر از قبل در حال محبوبیت است.

اینتل برای مدیریت شرایط کنونی، دست به تخریب و تبلیغات سوء علیه مک بوک‌ها با تراشه‌های M1 کرده است و توضیح داده که این دست مک‌بوک‌ها نسبت به مدل‌های مجهز به تراشه‌های اینتل، ضعیف‌تر هستند. همچنین مدتی قبل بلومبرگ گزارش داد که اپل در حال توسعه‌ی تراشه‌های بسیار قدرتمندتری است که شکاف توان پردازشی اپل و اینتل را عمیق‌­تر خواهند کرد.

منبع خبر: digitimes


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Xandy

شنبه, 29 خرداد 1400

میگم جالبه که از نظر شما اینتل و اپل غول تکنولوژی نیستن ولی اشغال ساز های چینی غول تشریف دارن تو مقاله هاتون پیشوند چینیا غول و اژدها وغیره هستن :))

پاسخ

ثبت نظر