اپل سیستم عامل‌های iOS 14.4.2 و watchOS 7.3.3 را منتشر کرد

Untitled-1.jpg

کمپانی اپل بار دیگر نسخه جدیدی از سیستم عامل IOS را منتشر کرده که نام آن iOS 14.4.2 است. علاوه بر این آپدیت، این شرکت برای آیفون‌ها و آیپد‌های قدیمی و watchOS 7.3.3 نسخه iOS 12.5.2 را منتشر کرده بود که با انتشار یک نسخه جدید برخی باگ‌ها را رفع کرده و بهبودهایی در بخش‌های مختلف به وجود آورده است.

کمپانی اپل بار دیگر نسخه جدیدی از سیستم عامل IOS را منتشر کرده که این نسخه iOS 14.4.2 است. علاوه بر این آپدیت، این شرکت برای آیفون‌ها و آیپد‌های قدیمی و watchOS 7.3.3 نسخه iOS 12.5.2 را منتشر کرده بود که با انتشار یک نسخه جدید، برخی باگ‌ها را رفع کرده و بهبودهایی در بخش‌های مختلف به وجود آورده است.

کاربران کمپانی اپل می‌توانند هم اکنون این بروزرسانی را دریافت و بر روی آیفون و آیپد خود نصب کنند. برای نصب کردن نسخه جدید این سیستم‌عامل باید به بخش تنظیمات رفته و سپس به قسمت General بروید و از این قسمت Software Update را انتخاب کنید.

به این نکته نیز توجه کنید که اگر از قبل گزینه‌ی دانلود و نصب خودکار به‌روزرسانی را فعال کرده باشید، احتمالا این نسخه جدید به صورت خودکار نصب شده است. اگر در رابطه با به‌روزرسانی جدید و ایراد‌های رفع شده این نسخه اطلاعی ندارید می‌توانید به بخش پشتیبانی سایت اپل مراجعه کنید و اطلاعات منتشر شده را مشاهده کنید.

کاربرانی که از گوشی آیفون استفاده می‌کنند اگر گوشی آن‌ها از آیفون 6S به بالا است، می‌توانند نسخه جدید iOS 14.4.2 را دریافت کنند. همین موضوع برای کاربرانی که آیپد پرو دارند در تمامی مدل‌ها نیز صدق می‌کند و کاربران می‌توانند با مراجعه به قسمت تنظیمات سیستم عامل، نسخه iPadOS 14.4.2 را بر روی تبلت‌هایشان نصب کنند.

ipados-14-ios-14-scaled-1.jpg
-

نسخه iOS 14.4.2 را حتی می‌توانیم بر روی نسل هفتم آیپاد تاچ نیز نصب کنیم. برای کاربرانی که هنوز از دستگاه‌های قدیمی آیفون استفاده می‌کنند نیز باید بگوییم که که iOS 12.5.2 را می‌توان بر روی دستگاه‌هایی مانند آیفون 5s، آیفون 6، آیفون 6 پلاس، آیپد ایر، آیپد مینی 2، آیپد مینی 3 و نسل ششم آیپاد تاچ نیز نصب کرد.

در ادامه باید بگوییم که watchOS 7.3.3 منتشر شده است و بر روی اپل واچ سری ۳ و مدل‌های جدید‌تر از این نسخه نیز قابل نصب است. اپل در روز ۲۶ ژانویه (۷ بهمن) نسخه iOS سیستم عامل 14.4 را منتشر کرد. این نسخه از سیستم عامل iOS دارای قابلیت‌هایی مانند Find My Items و ویژگی Handoff بهبودیافته در هوم‌پاد مینی جدید است. با استفاده از قابلیت Handoff می‌توان برای بخش آهنگ مورد نظر آیفون را به هوم‌پاد مینی نزدیک کرد.

این نسخه از سیستم‌عامل iOS دچار مشکلات و نقص‌هایی بود که اپل در روز ۸ مارچ (۱۸ اسفند) iOS 14.4.1 را منتشر کرد تا این مشکلات رفع شود و دیگر باگی وجود نداشته باشد. همچنین اپل در این نسخه یک مشکل موجود در WebKit را که به هکر‌ها اجازه می‌داد تا کد مخربی را بر روی آیفون کاربر اجرا کنند، رفع کرده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: Appleinsider

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر