رندرهای آیفون 13 پرو فاش شد؛ طراحی نهایی را ببینید

آیفون 13 پرو.jpg

آیفون 13 پرو قدرتمندترین گوشی آیفون 2021 خواهد بود که حالا رندر اصلی و مشخصات حدودی آن فاش شده است.

معمولاً در نیمه‌ی دوم سال میلادی، شاهد معرفی گوشی‌های پرچم‌دار مختلف هستیم اما هیچ یک به اندازه‌ی گوشی‌های آیفون سر و صدا به پا نمی‌کنند. چند روز پیش بود که رندرهایی از آیفون 13 پرو در حالی منتشر شد که ادعا می‌شد طراحی نهایی آن را به نمایش می‌گذارد.

همان‌طور که می‌بینید، بزرگ‌ترین تغییر در پنل جلویی، بدون شک به ناچ کوچک آن برمی‌گردد. در واقع بعد از 4 سال تلاش، حالا ساختار المان‌های نوری کاهش یافته و در نتیجه بریدگی بالای نمایشگر فشرده‌تر شده است.

سه دوربین اصلی همچنان در یک بخش مربعی قرار خواهند گرفت اما این فضا کمی بزرگ‌تر شده است و البته انتظار داریم که عملکرد دوربین این گوشی بهبود پیدا کند. دوربین اصلی احتمالاً به سه لنز 12 مگاپیکسلی و لیزر rangefinder مجهز خواهد شد.

آیفون 13 پرو - 1.png
-

گفته می‌شود که گوشی آیفون 13 پرو از پردازنده‌ی نسل دوم 5 نانومتری، یعنی تراشه‌ی A15 بهره خواهد برد که این تراشه از مودم خارجی Qualcomm X60 استفاده خواهد کرد.

نمایشگر این گوشی از تکنولوژی LTPO بهره خواهد برد، یعنی مبتنی بر اکسید پلی کریستال دما پایین خواهد بود. ضمناً نمایشگر این گوشی از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی خواهد کرد، این در حالی است که آیفون‌های کنونی دارای رفرش ریت 60 هرتزی هستند.

یک منبع موثق کره‌ای مدعی شده است که اپل در تصمیم دارد که در گوشی‌های بالارده‌ی 2021 خود از نمایشگر LTPO TFT OLED بهره ببرد که سامسونگ سازنده‌ی اصلی این نوع نمایشگرهاست.

یک ویژگی بسیار جذاب در آیفون 13 پرو، میزان حافظه‌ی داخلی آن خواهد بود که گویا امسال با حافظه‌ی 1 ترابایت راهی بازار خواهد شد، این یعنی دو برابر ماکزیمم حافظه‌ای که در آیفون‌های کنونی ارائه شده است.

آیفون 13 پرو - 2.jpg
-

اخبار مرتبط:

آیفون 13 احتمالا اولین آیفون بدون پورت خواهد بود

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gizchina


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

میثم گنابادی

جمعه, 07 خرداد 1400

سلام
عالی بود
ممنون

پاسخ

علی رحیمی

شنبه, 08 خرداد 1400

دیدن نداره، از آیفون 10 تا الان همش شکل هم، آی فون 14 هم همینه

پاسخ

aaa

دوشنبه, 10 خرداد 1400

آره خب فقط آت و اشغالای هوایی و شیائومی دیدن داره :))

ثبت نظر