آیفون 13 احتمالا اولین آیفون بدون پورت خواهد بود

portless-iphone.jpg

شایعاتی نشان می‌داد که آیفون 12 به جای پورت لایتنینگ از پورت USB-C بهره می‌برد اما حالا گفته می‌شود که این پورت تغییر نخواهد کرد اما آیفون 13 بدون پورت خواهد بود.

این روزها شاهد اخبار و شایعات بسیاری درباره آیفون 12 هستیم اما حالا اخباری منتشر شده است که نه تنها از آیفون 12 اطلاعاتی می‌دهد، بلکه حاوی اخباری درباره آیفون 13 هم هست. درواقع گفته می‌شود که امسال هم شاهد آیفونی خواهیم بود که از پورت لایتنینگ بهره می‌برد اما احتمالا این آیفون 13 خواهد بود و بدون هیچگونه پورتی راهی بازار خواهد شد.

درواقع ماجرا این است که هر روزه شاهدیم که استقبال از دستگاه‌های بی سیم بیشتر و بیشتر می‌شود و کمپانی‌های مختلف هم برای بقا باید به این موج سوار شوند. کارشناسان زیادی موافقند که در آینده نزدیک شاهد قابلیت‌ها و فناوری‌هایی خواهیم بود که به واسطه آن گوشی‌های هوشمند می‌توانند از راه دور شارژ شوند. این ایده اگرچه به فیلم‌های تخیلی شباهت زیادی دارد اما واقعیت این است که چند سالی است که کمپانی‌های مختلف در سراسر دنیا تلاش‌هایی برای دستیابی به تکنولوژی بی سیم در ابعاد مختلف انجام داده‌اند. حالا به نظر می‌رسد که اپل هم با آیفون 13 قصد دارد بیشتر از گذشته به این وادی وارد شود. درواقع مدت‌ها بود که شایعاتی درباره آیفون بدون پورت به گوش می‌رسید اما حالا به نظر می‌رسد که از همیشه به این ایده نزدیک‌تر شده‌ایم.

درواقع گزارش‌ها نشان می‌دهد که آیفون 12 آخرین آیفون اپل خواهد بود که از پورت بهره می‌برد و گویا اپل همچنان از پورت لایتنیگ در این گوشی استفاده خواهد کرد. این در حالی است که شایعاتی از به کارگیری پورت USB-C در این گوشی خبر می‌دادند. حالا اما گزارشات جدید نشان می‌دهد که آیفون 12 آخرین آیفون اپل خواهد بود که به پورت لایتنینگ و در واقع هر نوع پورتی مجهز خواهد بود و از سال آینده و با آیفون 13 شاهد آیفونی بدون پورت خواهیم بود.

پورت لایتنینگ یا usb-c.jpg
پورت لایتنینگ یا USB-C -

حذف پورت لایتنیگ و اضافه کردن پورت USB-C خودش داستانی طولانی دارد. درواقع چندی پیش یکی از افشاگران دنیای تکنولوژی این خبر را به همراه یک طراحی نهایی از آیفون 12 در توییترش به اشتراک گذاشته بود اما نهایتا اپل تصمیم گرفت این طرح را اجرایی نکند و همچنان از پورت لایتنیگ بهره ببرد. وی بعد از این اتفاق در توییتر خود چنین نوشت که از وجود اسمارت کانکتور در آیفون 13 خبر می‌دهد:

شرم‌آور است که نمونه‌ی پیش ‌تولید آیفون ۱۲ با درگاه USB-C قرار نیست به مرحله‌ تولید نهایی برسد. پورت لایتنینگ یک سال دیگر هم در آیفون‌ها حضور دارد. حداقلش این است که درگاه اسمارت کانکتور قرار است در سری آیفون ۱۳ حضور داشته باشد.

-

وی در توییت دیگری درباره اسمارت کانکتور توضیح داده است. گویا اسمارت کانکتور قرار نیست که برای شارژ کردن آیفون به کار گرفته شود، بلکه برای شارژ کردن آیفون 13 و آیفون‌های بدون پورت، اصلی‌ترین و عمده‌ترین راه، شارژ بی سیم خواهد بود. در آخر وی تاکید کرده است که در هر صورت آیفونی بدون پورت در راه است. با این حال افشاگر دیگری به نام جان پراسر معتقد است که اسمارت کانکتور برای شارژ آیفون‌های بدون درگاه کاربرد خواهد داشت اما وی با اطمینان می‌گوید که این پورت در آیفون 12 حضور نخواهد داشت. پراسر یکی از افشاگرانی بود که از مدت‌ها پیش اعلام کرد که حس می‌کند آیفون 12 هیچگاه به پورت USB-C مجز نخواهد شد. با این وجود جان پراسر هم معتقد است که در سال آینده شاهد معرفی یک آیفون بدون پورت (Portless Iphone) خواهیم بود. وی در این خصوص می‌گوید :

شایعه‌ها ادعا می‌کنند اپل قصد دارد در سال‌های پیش‌رو محصولی بدون درگاه تولید کند، یعنی این شرکت می‌خواهد لایتنینگ را کنار بگذارد و به‌طور کامل سراغ شارژ بی‌سیم برود

-

نظر شما در این باره چیست؟ آیا با روش شارژ بی سیم گوشی‌های هوشمند آن هم از راه دور موافق هستید؟ نظرات خود در این خصوص را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط:

جعبه گشایی آیفون SE 2020؛ رقیبی جدی برای گوشی‌های میانرده اندرویدی

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: bgr


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر