آیفون ۱۶ پرو با مودم کوالکام سرعت 5G عجیبی خواهد داشت

iphone 16.jpg

عملکرد شبکه 5G در مدل‌های گران‌تر آیفون با پیشرفت قابل توجهی همراه خواهد بود، اما احتمالاً مدل‌های پایه باید با سرعت‌های مشابه قبلی کنار بیایند.

هرچند از زمان معرفی سری آیفون ۱۵ چندان زمان نگذشته است، شایعاتی درباره نسل بعدی این گوشی‌های هوشمند منتقل می‌شود. به گزارش مک‌رومرز، اپل با هدف دستیابی به سرعت‌های بالاتر در شبکه 5G و بهبود مصرف انرژی، قصد دارد آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس را با مودم جدید اسنپدراگون X75 تجهیز کند.

بر اساس یادداشتی از جف پو، تحلیل‌گر فناوری، مدل‌های پیشرفته‌تر آیفون ۱۶ پرو از مودم اسنپدراگون X75 بهره خواهند برد. اما طبق گفته‌اش، آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس احتمالاً از همان مودم X70 که در سری آیفون ۱۵ استفاده شده است، استفاده خواهند کرد.

اپل تا کنون در تمام مدل‌های یک نسل از یک نوع مودم استفاده کرده است. اگر ادعاهای جف پو صحیح باشد، احتمالاً تغییری در استراتژی اپل قابل مشاهده خواهد بود. اپل همواره تلاش می‌کند تا کاربران را به خرید مدل‌های گران‌تر آیفون ترغیب کند، و در سال‌های اخیر اختلاف قیمتی بین آیفون استاندارد و مدل‌های پرو افزایش یافته است.

مودم کوالکام اسنپدراگون X75 که در ابتدای امسال معرفی شد، با بهره‌گیری از فناوری‌هایی چون تجمیع فرکانس بهبود یافته، قادر به ارائه سرعت‌های دانلود و آپلود بالاتر نسبت به مودم X70 است. علاوه بر این، آنتن 5G این مودم از فضای کمتری استفاده می‌کند و تا 20 درصد کمتر انرژی مصرف می‌کند.

5G Iphone16

یکی از ویژگی‌های دیگر مودم X75 شرکت کوالکام، پشتیبانی از استاندارد 5G Advanced است، که به عنوان "فاز بعدی 5G" و "تکامل به سوی 6G" توصیف می‌شود. این استاندارد نه تنها با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به بهبود عملکرد 5G می‌پردازد بلکه به ارائه انواع جدیدی از دستگاه‌ها می‌پردازد.

مانند زمان معرفی آیفون 6s در سال 2015 که برای اولین بار از LTE Advanced پشتیبانی می‌کرد، احتمالاً یکی از نکات تبلیغاتی اپل برای آیفون 16 پرو نیز این ویژگی 5G Advanced خواهد بود.

گمانه‌زنی شده است که اپل تحت رهبری تیم کوک، از سال 2018 در حال توسعه مودم 5G خود بوده است، اما گزارش‌های اخیر از مشکلات در این فرآیند خبر می‌دهند. بنابراین، حتی اگر فرض کنیم پروژه تکمیل شود، حداقل تا سال 2025 مودم 5G اپل را نخواهیم دید؛ به همین دلیل، کوپرتینون‌ها تا سال 2026 توافق استفاده از مودم 5G کوالکام را تمدید کرده‌اند.

تا معرفی سری آیفون 16 در سپتامبر 2024، زمان زیادی وجود دارد و بدون شک در این مدت اطلاعات بیشتری از این گوشی‌ها منتشر خواهد شد. باید دید که آیا اپل می‌تواند با توجیه استفاده از مودم پیشرفته‌تر، قیمت آیفون 16 پرو و 16 پرو مکس را نسبت به آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس که به ترتیب با برچسب قیمتی 1000 و 1200 دلار عرضه شدند، افزایش دهد یا خیر.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: MACRUMORS

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر