کالبدشکافی آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو را ببینید

Untitled-1.jpg

در روز گذشته رسانه iFixit به صورت رسمی ویدیویی را از کالبدشکافی آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو منتشر کرده و در گزارشی به این مسئله پرداخته است، که متوجه شویم گوشی‌های اپل امسال چه تفاوت‌ها و چه شباهت‌هایی نسبت به نسخه‌های سال گذشته دارند.

چند روز پیش شاهد تست‌ مقاومت صفحه‌نمایش این دستگاه‌ها بودیم و حالا نوبت به کالبدشکافی و مشاهده قطعات داخلی آیفون های نسل جدید رسیده است. رسانه iFixit دیروز استریمی طولانی را منتشر کرد که خیلی جزئی و موشکافانه به بررسی آیفون 12 و 12 پرومکس پرداخته است. در این بررسی‌ها چیزی که بسیار مشهود است، شباهت بسیار زیاد دو محصول جدید اپل به یکدیگر است. به گفته iFixit آیفون‌های امسال نه تنها از نظر ظاهر شبیه به یکدیگر هستند، بلکه از لحاظ فنی و قطعات داخلی این دستگاه‌ها شباهت بسیار به هم دارند؛ به گونه‌ای که می‌توانید نمایشگرها و باتری ۱۰۷۸ وات ساعتی آن‌ها را با دیگری عوض کنید.

300x200(1).jpg
-

در ادامه گزارش این رسانه معتبر توسط اشعه ایکس تصویربرداری‌هایی انجام شده تا تصاویری از قطعات داخلی این موبایل را به کاربران نشان دهد و محل قرارگیری آهن‌رُبای شارژر، مگ‌سیف را مشخص کند، در این تصاویر حاشیه‌های پرنگ‌تری را برای آیفون ۱۲ پرو شاهد هستیم، که دلیل این اتفاق فولاد ضد زنگی است که در فریم مدل پرو به کار رفته است.

یکی از تفاوت‌هایی که از ظاهر آیفون ۱۲ با مدل پرو نیز مشخص است؛ ساختار دوربین این دستگاه‌ها است که آیفون ۱۲ پرو به حسگر لایدار و لنز تله فوتو مجهز شده است، اما در مدل معمولی از این ماژول‌ها استفاده نشده.

1jplegsd1bgmblnt.webp
-

این رسانه در بخش تعمیرپذیری، نمره 6 از 10 را به این موبایل‌ها داده است که نسبتاً امتیازهای خوبی محسوب می‌شود، یک نکته‌ای که ifixit به آن اشاره می‌کند، تعداد پیچ‌های مورد استفاده در این دستگاه‌ است که تعداد زیادی دارند و که از به‌کارگیری چسب بهتر است:

در این مدل‌های آیفون مانند سال قبل جدا کردن و جایگزینی اسپیکر بسیار ساده تر است؛ چراکه از چسب برای این قطعات استفاده نشده است. کاربران اپل برای تعویض باتری در ابتدا باید اسپیکر این موبا‌یل‌ها را باز کند به همین دلیل استفاده از پیچ یک برگ برنده‌ای برای کاربران خواهد بود و تعمیر پذیری راحت‌تری خواهد داشت.

erppwahlpafylnsm.webp
-

آیفون 12 به نسبت نسل قبلی خود یعنی ایفون 11 که در عمق ۲ متری آب به مقاومت ۳۰ دقیقه‌ای معروف بود، رشد چشمگیری داشته و استاندارد مقاومت ۳۰ دقیقه‌ای در عمق 6 متری را به ثبت رسانده است. یکی از کارشناسان iFixit گفته است که ارتقای سطح مقاومت در برابر آب می‌تواند تعمیر بعضی از قطعات را دشوار کند؛ چراکه مقاومت این دستگاه را در برابر نفوذ آب بالا می‌برد و قطعات گوشی آسیب‌پذیری کمتری نسبت به نفوذ آب خواهند داشت.

i3uvspizdsplnfms.webp
-

این کارشناس در ادامه نیز به یکی از نقاط ظعف سری آیفون 12 اشاره کرده است که می‌تواند اصلی‌ترین نقطه ظعف این دستگاه‌ها باشد. این نقطه ضعف شیشه‌ی پشتی و جلویی است که هزینه‌ی بالایی دارد و مقاومت کمی را از خود نشان داده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: ifixit.

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر