آغاز بهره برداری از اولین سایت 5G در ایران؛ سرعت دانلود 1500 مگابیت بر ثانیه

5g.jpg

امروز شاهد آغاز بهره برداری از اولین سایت 5G ایرانسل در ایران بودیم. در این زمینه تست‌های سرعتی انجام شده که از سرعت دانلود 1500 مگابیت بر ثانیه‌ای و سرعت دانلود 108 مگابیتی و پینگ 8 میلی ثانیه‌ای خبر می‌دهد.

امروز و در تاریخ 1 مرداد 99 شاهد انتشار خبری در وب سایت ایرانسل بودیم که از بهره برداری رسمی از اولین سایت 5G ایران خبر می‌داد. درواقع بنا به این اطلاعیه، نخستین سایت 5G ایران، با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ایرانسل، در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، واقع در خیابان کارگر شمالی تهران راه‌اندازی شده است.

ایرانسل در شهریورماه 96 بود که اولین آزمایش شبکه 5G را در کشور انجام داده و نمونه‌ای از شبکۀ کامل (End to End) نسل پنج، شامل هسته‌ی شبکه و رادیو را آزمایش کرده بود. حالا اما این بهره برداری از این تکنولوژی آغاز شده است. جالب است بدانید که قرار است در روزهای آینده شاهد راه اندازی دومین سایت 5G ایرانسل در ساختمان مرکزی این اپراتور و در هفته‌ها بعدی هم شاهد راه اندازی سایت‌های دیگر خواهیم بود.

ایرانسل-نسل-پنج-5G.jpg
-

در این بین، مدیرعامل ایرانسل در توییتر تصویری را از تست سرعت اینترنت 5G را به اشتراک گذاشته است. از سوی دیگر هم تصویر دیگری از تست سرعت اینترنت 5G در توییتر منتشر شده است که سرعت دانلود 1500 مگابایت بر ثانیه، سرعت آپلود 108 مگابایت بر ثانیه و پینگ 8 میلی ثانیه و جیتر 1 میلی ثانیه را نمایش می‌دهد.

به گزارش ایستنا درحال‌حاضر اینترنت 5G آزمایشی ایرانسل روی باند فرکانسی 3500 مگاهرتز در حال تست بوده و با تجمیع فرکانسی طی روزهای آینده، تست سرعت 3 گیگابیت ‌بر ثانیه هم برای نخستین‌بار در ایران تجربه می‌شود.

پیشتر محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قول داده بود که تا شهریورماه 99، در پنج نقطه تاریخی در تهران، شاهد پوشش 5G باشیم. وی همچنین از واردات تجهیزات 5G به داخل کشور هم خبر داده بود.

تست سرعت اینترنت 5G.jpg
-

اخبار مرتبط:

6 شگفتی که با تکنولوژی 5G روی کار می‌آید و نقشه پوشش 5G کنونی

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: irancell


16 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سجاد

چهارشنبه, 01 مرداد 1399

ببنید پول مملکت کجا خرج میکنند !
میگن پول خرید واکسن اگه ساخته بشه نداریم! بعد میگن تازه واکسن بیاد بدلیل تحریم نمی تونیم وارد کنیم ! بعد تجهیزات مخابراتی با وجود تحریم میخرن و پولش دارن !
ولی پول برای رمدسیور و دیگر داروهای کرونایی ندارن !
بعد نکته جالب اینجاس مردم عادی توان خرید گوشی 5G ندارن ! و حتی اومدن ورود گوشی بالای 300 یورو رو ممنوع کردن که گوشی های 5G هم جزو اون هستن !
پس میمونه یک نکته ، نکنه جدا میخوان در واکسنهای جدید چیبست بکار بزارن و ما رو کنترل کنن ! وگرنه هیچ لزومی نداره وزارت ارتباطات توی این شرایط عجله ای برای ورود و اون اجرای تجهیزات 5G رو داشته باشه!!!!!!!!!!!! چه خوابی برا ما دیده شده!؟؟؟

پاسخ

حاج

پنج‌شنبه, 02 مرداد 1399

انصافا زر نزن

azad

پنج‌شنبه, 02 مرداد 1399

کلا تو مملکت داری ریدن مسعولین

Milad

جمعه, 03 مرداد 1399

پول مملکت نباید خرج اختلاس مقامات بشه نه اینکه خرج مخابرات نشه ! کاش شما افراطی های دلواپس نگران اون جزیره کیش هم بودید که دادن به چین و شدیم مستعمره چین ! کاش نگران اون 12 هزار میلیارد اختلاسم بودید

اوسمیل

پنج‌شنبه, 02 مرداد 1399

ته این قضیه اینه این 5جی هم بیاد بازم سرعت نت رو محدود و کنترل میکنن.
از لحاظ اسمی 5جی هست ، ولی عملا اینترنتی که به شما میرسه پودر شدست...

پاسخ

سجاد

پنج‌شنبه, 02 مرداد 1399

حاجی که گفتی زر نزن ! چرا توی این شرایط که هنوز اینترنت 4G که در ایران هنوز هنوز درست راه اندازی نشده و پوشش درست و حسابی نداره بیان هزینه میلیاردی کنن برای اوردن فناوری 5G که هیچکس جز یک عده ثروتمند نمیتونن ازش بهره برداری کنن !
مثل این میمونه یک اپارتمان داشته باشی برق نداشته باشه براش اسانسور بزاری!
این پولها اگه میخواد خرج بشه در جای مناسبش که توسعه و بهینه کردن همون فناوری 4G موجود خرج بشه نه جای که لزومی نداره
شما میبنی دولت برای واردات اقلام خوراکی و غذایی و دارویی مردم پول نداره اونوقت 5G به چه کار ملت میاد!؟

پاسخ

کاربر

پنج‌شنبه, 02 مرداد 1399

کاربر "حاج"
شما حرف نزنی بهتره...
همه شمارو میشناسن..

پاسخ

Sarah

پنج‌شنبه, 02 مرداد 1399

اتفاقا حاج درست میگه دارو ربطی به تجهیزات مخابراتی نداره اگر میخواستن اینجوری فکر کنن که چند سال پیش بنظز شما 2G و 3G سرعتش بس بود دیگه نه؟

پاسخ

matroxim

پنج‌شنبه, 02 مرداد 1399

من که 20 سال تو اینترنت هستم و تا حالا از زمان اینترنت شبانه همراه اول نامحدودش که سرعت دانلودم 15 مگ در ثانیه بود ماهی 1000 گیگ دانلود میکردم..اینترنت رو میسپارم به شما بچه ها خوش باشید..چون کسل کننده شده..فروش بازیهای هکی..پرتابل کردن بازیهای مثل جی تی ای وی و اجرا بدون نصب که در هیچ جای دیگه دنیا نیست..ساخت فیلم 20 ساعته با زیرنویس..و...دیگه از اینا حوصلم سر رفته چون از نظز مردم شگفتی نیستن و کسی تشویقم نکرد..در حالی که تمام نرم افزارها سایتهای خارجی و داخلی بازیها..و..رو از هر 24 ساعت 18 ساعت بیدار بودم و وقت گذاشتم..20 ساله..خودمم نمیدونم چجوری این همه وقت گذاشتم.باور کنید..راستی مودم رو سرپا قرار بدید و سیگنال یابی کنید رو بهترین سرعت..ترفند پینگ گرفتن از ای پی خام رو و..دیگه بهتون نمیگم..بخاطر این بود همراه اول اینترنت نامحدود به 450 گیگ محدود کرد..چون ماهی هزار گیگ دانلود بازیهای هکی کنسول پی سی فیلم سریال...خیلیییی:)))))

پاسخ

Mehran

جمعه, 03 مرداد 1399

وای یعنی میشه!؟
برم سریع یه گوشی 20 میلیونی بخرم با یه بسته 200 هزارتومنی یک روزه
تا با این سرعت بالا بتونم برم از سایت آپارات فیلم نگاه کنم!!!
خیلی خوب میشه

پاسخ

Kirby

جمعه, 03 مرداد 1399

نویسنده محترم سرعت دانلود 1500Mbps که میشه ۱۸۷MBps
و بله شما خیلی صادقو راستگو هستید.

پاسخ

ZzZz

جمعه, 03 مرداد 1399

خدایی مسخره کردین ملت رو؟
خجالت بکشین هنوز سرعت نسل چهارم تو ایران درست و حسابی نیست بعد دارین نسل 5 میارین؟ حالا کار به اختلاسا ندارم ولی همین شماها تو یه VDSL موندین فیبر نوری بخوره فرق سرتون حالا دارید چاله واسه نسل 5 میکنید؟ بیخیال تو رو خدا.....

پاسخ

aaa

شنبه, 04 مرداد 1399

اولا که پینگ تو بازی مهمه وگرنه اگه با 4جی هم پینگ سرور های داخلی رو بگیرین حدود 40 تا 80 هستش ( یا حداقل تو شهر من اینطوریه ) و سرور های خارج بالاتر از 70
بعدشم همه می دونن که هنوز اینترنت های ای دی اس ال رو درست نکردن و زیر ساخت ها و سرور های مخابرات قدیمی و فرسوده هستن چرا به دنبال 5جی هستن وقتی که معلوم نیست قراره موبایل های 5جی خدا تومن به فروش برسه

پاسخ

Zakaria

دوشنبه, 06 مرداد 1399

هرسال از مخابرات اینترنت خانگی جهت تست میخرم هرسال هم بدتر از پارسال غیر از مخابرات هیچ شرکتی نمیتونه اینترنت بده
مودم دو انتن و سه انتن و معمولی خریدم فایده نداشت
کلا مخابرات دیگه میدونن چه خط افتضاحی دارند تا ۲۰۲۰ میخوام بگیرم رباته میگه شبکه با اختلال روبرو شده و همکاران در تلاشند وغیره و ذالک البته دقیقا یادم نیست ولی تو همین مایه ها بود.هرسال میگن انحصار مخابرات برداشته میشود من که ندیدم
اینا به کنار انتن دهی همراه اول افتضاحه منطقه ما باید بیم دم پنجره وایستاده با صداب بلند حرف بزنم چندین مرتبه تا طرف حرفم رو متوجه بشه ۴پنج تا گوشی خریدم همینطوریه
اینترنت درست بشو نیست

پاسخ

Tilo Bader

پنج‌شنبه, 09 مرداد 1399

دوست عزیز سیستم های مخابراتی تو ایران ویران شده قدیمی هست و عملا خطی که اینترنت دریافت میکنه تا 2 مگ بیشتر جواب گو نیست
خود من از اینترنت مخابرات استفاده میکنم دفتر کارم دقیقا دوتا ساختمون با مخابرات منطقه فاصله داره سرعت 8 گرفتم با ترافیک 94.5 در ماه که وقتی تست دانلود میگیرم به من تا 2 مگ دانلود میده و البته اینم بگم نویز خط بالاست پینگ گوگل روی 38 میلی ثانیه هست
ولی برعکس خونه که سرعت خیلی افتضاحه مخصوصا شب ها چون خط تا 2 مگ رو بیشتر نمیتونه ساپورت کنه
شاید نسل های بعد ما بتونن ذره ای تفاوت رو احساس کنن

فیسیت

دوشنبه, 06 مرداد 1399

مگه بده که دارن مارو به مقام انسا...
بقیه حرفمو ترسیدم بنویسم.

پاسخ

Tilo Bader

پنج‌شنبه, 09 مرداد 1399

البته سرعت دانلود 1500 مگابیت بر ثانیه‌ای و سرعت دانلود 108 مگابیتی و پینگ 8 میلی ثانیه‌ای برای حضرات و انگل زاده هاشون هست نه مردم عادی !!!!!! هر وقت که تونستید پینگ اینترنت رو به زیر 5 میلی ثانیه برسونید حرف از تکنولوژی بزنید!!!
و به اون بی عقل نا عزیزی به اسم " حاج" که در جواب دوستمون گفته انصافا زر نزن!!!! باید بگم امثال شماها این مملکت رو با بی عقلی و نادانی به اینجا رسوندید یک مشت ادم روانی و بی اخلاق و صد البته پر مدعای تو خالی که بدون ذره ای تفکر فقط دهن گنده و کثیفتون رو همیشه باز کردید شما جماعت از حیوان هم پست تر هستید حیف اسم آدم و آدمیت که شما جماعت یدک میکشید امیدوارم روزی برسه که مملکت ایران ویران شده از وجود انگل هایی همچون شما پاک بشه

پاسخ

دونالد ترامپ

جمعه, 10 مرداد 1399

این پاراگراف رو دوبار تکراری نوشتین: در این بین، مدیرعامل ایرانسل در توییتر تصویری را از تست سرعت اینترنت 5G را به اشتراک گذاشته است. از سوی دیگر هم تصویر دیگری از تست سرعت اینترنت 5G در توییتر منتشر شده است که سرعت دانلود 1500 مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود 108 مگابیت بر ثانیه و پینگ 8 میلی ثانیه و جیتر 1 میلی ثانیه را نمایش می‌دهد.

پاسخ

ثبت نظر