جک دورسی می‌گوید: خودرو پرنده می‌خواستیم؛ یک مشت کپی Twitter نصیبمان شد!

رذردلئاتئ.jpg

جک دورسی، بنیان‌گذار توییتر، از شبکه‌ی اجتماعی جدید متا به نام تردز و شباهت آن به توییتر انتقاد کرد. او درباره‌ی عدم اصالت تردز نیز تأسف خود را بیان کرد.

روز چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته، متا شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور خود به نام Threads را راه‌اندازی کرد. این شبکه‌ی اجتماعی به سرعت توانست به بیش از ۷۰ میلیون کاربر دسترسی پیدا کند، اما با وجود این، برخی افراد انتقاداتی را علیه آن مطرح کردند و برخی دیگر شبکه‌ی اجتماعی جدید متا را به عنوان کپی دیگری از توییتر شناختند.

بعد از راه‌اندازی تردز، جک دورسی به عنوان بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق توییتر، انتقاد خود را از این شبکه‌ی اجتماعی مطرح کرد و گفت: "ما از خودروی پرنده‌ای برای حمل و نقل استفاده می‌کردیم، اما به جای آن، هفت شبکه‌ی اجتماعی مثل توییتر داریم."

در واقع، انتقاد جک دورسی از تردز در پاسخ به پست اندی آلن بود، بنیان‌گذار اپلیکیشن Not Boring که تصویری از پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی را با عنوان «باید بگویم به‌نظر می‌رسد فرصت اختراع مجدد شبکه‌های اجتماعی را از دست داده‌ایم» به‌ اشتراک گذاشته بود.

twitter-rivals-64a90e840f068bdcb3a58102.webp
-

تصویر منتشرشده در حساب توییتر آلن به شباهت بسیار زیاد رابط‌ کاربری شبکه‌های اجتماعی مختلفی مثل Mastodon، توییتر، تردز و بلواسکای اشاره داشت.

در پاسخ به انتقاد دورسی، کاربران به راه‌اندازی BlueSky اشاره کردند که خود پلتفرمی شبیه توییتر است. اما دورسی در پاسخ آنها گفت: «این‌طور نیست؛ BlueSky پروتکلی است که توییتر می‌تواند روی آن بنا شود و صرفاً برخی از محدودیت‌ها و بارهای اضافه را حدف می‌کند.»

همچنین، میلیارد معروف قبل‌ از دورسی، مشکل خود را با تردز مطرح کرده بود. همچنین، الان ماسک، مالک کنونی توییتر، با ارسال شکلک خنده، به توییت دورسی پاسخ داده است.

با این حال، ماسک تهدید کرده است که مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا را به‌دلیل راه‌اندازی تردز و استفاده‌ی غیرقانونی از اسرار تجاری توییتر به دادگاه می‌کشاند.

بیزنس‌اینسایدر به این نکته اشاره کرده که موجی از هیجان پیرامون تردز وجود دارد؛ به‌طوری‌که فقط طی ساعات اولیه‌ی راه‌اندازی، بیش‌ از ۱۰ میلیون‌ نفر در آن ثبت‌نام کردند. اما یکی از مهم‌ترین دلایل رشد سرسام‌آور جامعه‌ی کاربری تردز، پیوند مستقیم آن به اینستاگرام است که حدود دو میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: businessinsider

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر