ژانویه، ماه طوفانی برای طرفداران سخت افزار: عرضه چندین محصول در راه است!

2024 GTX.jpg

احتمال عرضه چندین محصول مهم در این ماه بسیار بالاست و ژانویه به نظر می‌رسد یکی از جذاب‌ترین ماه‌ها برای طرفداران سخت‌افزار PC خواهد بود.

در هفته آینده، رویداد CES سال 2024، یکی از مهم‌ترین رویدادهای امسال، آغاز خواهد شد. شرکت اینتل قصد دارد جدیدترین پردازنده‌های Core non K دسکتاپ خود از سری Core نسل چهاردهم "Raptor Lake Refresh" را معرفی کند و همراه با آن، نسخه Core HX موبایلی با افزایش حداکثر توان مصرفی (TDP) نیز رونمایی کند. اعلان‌های مهم از سوی برندهای معتبر لپ‌تاپ بازی مانند MSI، Gigabyte و ASUS نیز در این رویداد منتظر می‌شوند. شرکت Transcendence همچنین برنامه‌ریزی دارد تا در این رویداد، مانیتورهای جدید ROG را معرفی نماید.

در ماه ژانویه، شاهد عرضه کارت‌های گرافیک RTX 40 SUPER توسط انویدیا خواهیم بود. این رویداد با سخنرانی ویژه انویدیا در تاریخ 18 دی ماه (8 ژانویه) آغاز می‌شود. انویدیا در این جلسه، سری کارت‌های گرافیک RTX 40 SUPER را با مدل‌های RTX 4080 SUPER، RTX 4070 Ti SUPER و RTX 4070 SUPER به طور رسمی معرفی خواهد کرد. هر یک از این کارت‌های گرافیک دارای تاریخ عرضه مشخصی خواهند بود و همچنین قیمت‌های توصیه شده توسط سازنده (MSRP) و مدل‌های غیر-MSRP جداگانه اعلام خواهند شد. تاریخ عرضه این کارت‌های گرافیک RTX 40 SUPER به ترتیب 27 دی، 4 و 11 بهمن ماه (17، 24 و 31 ژانویه) خواهد بود.

IMG_20240101_220604.jpg

علاوه بر این، شرکت AMD بدون برگزاری رویداد زنده در CES 2024، سری پردازنده‌های Ryzen 8000 Hawk Point خود را معرفی کرده است. این سری پردازنده به همراه لپ‌تاپ‌ها، PCهای کوچک و سیستم‌های دستی در سه ماهه جاری به بازار عرضه خواهند شد. همچنین، AMD در آینده نزدیک قصد دارد سری APU دسکتاپ Ryzen 8000G خود را با معماری Zen4/RDNA3 معرفی کند، اما تاریخ دقیق انتشار هنوز مشخص نشده است.

از جمله اعلان‌های دیگر، عرضه کارت گرافیک دسکتاپ Radeon جدید با نام RX 7600 XT نیز در این ماه قرار دارد. تاریخ شایعه شده برای این عرضه 4 بهمن ماه (24 ژانویه) است. بر اساس اطلاعات موجود، انتظار می‌رود که این کارت گرافیک جدید از نظر عملکرد و قابلیت‌های گرافیکی توقعات بالایی را برآورده کند.

پیش‌بینی می‌شود که در ماه ژانویه فعالیت‌های فراوانی در دنیای فناوری اتفاق بیافتد و هر شرکتی برای معرفی سخت‌افزارهای جدید خود در این ماه آماده می‌شود. بنابراین، با ما همراه باشید و ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا پوشش کاملی از این محصولات را ارائه دهیم.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: videocardz.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر