اپل قصد دارد میزان سفارش تراشه‌های 3 نانومتری را برای سال آینده کاهش دهد

fpghlfh.jpg

به گفته مینگ چی کو، یک تحلیلگر برجسته در عرصه تکنولوژی، آینده بازار چیپ‌های گوشی‌های هوشمند به نظر نمی‌آید که بسیار واضح و روشن باشد. او اظهار کرده که اپل قصد دارد تعداد سفارش‌های تراشه‌های با فناوری 3 نانومتر را کاهش دهد و همچنین شرکت کوالکام نیز در پی کاهش تولید چیپ‌های مورد نیاز خود است.

اخیراً اپل تراشه A17 پرو را با معرفی آیفون 15 پرو و پرو مکس جدیدش به بازار عرضه کرده است. این تراشه جدید به عنوان یک نقطه عطف مهم در کارایی گوشی‌های آیفون شناخته می‌شود و به اندازه کافی قوی است تا بازی‌های سنگینی مانند Resident Evil Village و Assassins Creed Mirage را اجرا کند. واضح است که A17 پرو اولین تراشه با فناوری 3 نانومتری است که در بازار گوشی‌های هوشمند معرفی شده است. با این وجود، به دلیل عوامل خارجی، پیش‌بینی می‌شود که تولید آیفون‌های با این تراشه کاهش یابد.

مطابق گفته مینگ چی کو، یک تحلیلگر معتبر و متخصص در زمینه اپل، این شرکت نیاز به کاهش تقاضا برای تراشه‌های 3 نانومتری را دارد. همچنین شرکت کوالکام نیز تلاش دارد تولید چیپ‌های خود را کاهش دهد و به شرکت ASML هلند فشار بیشتری وارد کند تا حمل و نقل تجهیزات EUV خود را تا سال 2024 به میزان 20 تا 30 درصد کاهش دهد.

متخصصان و تحلیل‌گران بازار نیمه‌هادی در حال حاضر به این نتیجه رسیده‌اند که کسب‌وکارهای نیمه‌هادی در نیمه دوم سال جاری به پایان می‌رسند و این رکود ممکن است تا سه ماهه دوم سال 2024 ادامه یابد. شرکت ASML در حال حاضر به عنوان تامین‌کننده اصلی تجهیزات برای ریخته‌گری چیپ‌ها در سراسر جهان شناخته می‌شود. این کاهش تقاضا به سه دلیل اصلی برمی‌گردد.

AppleA17Pro-.jpg

دلیل اول این است که اپل پس از کاهش تقاضا برای دستگاه‌های مک‌بوک و آی‌پد خود، مواجه به یک کاهش 30 درصدی در فروش لپ‌تاپ‌ها و 22 درصد در فروش آی‌پدها شده است. این کاهش تقاضا به این معنی است که نیاز به تراشه‌های جدید اپل و صفحه‌نمایش‌های ال‌ای‌دی مینی برای جلب مشتریان به دستگاه‌های جدید کمتر شده است.

وقتی از کوالکام صحبت می‌شود، این شرکت که تولید کننده اسنپدراگون است، نیز دلایلی برای کاهش علاقه به تراشه‌های 3 نانومتری دارد. این شرکت علاقه کمتری به تراشه‌های 3 نانومتری دارد، زیرا هواوی تصمیم گرفت تامین تراشه‌ها از طریق این شرکت را متوقف کند، زیرا هواوی به دلیل تحریم‌ها توانسته است مودم‌های 5G خود را تولید کند و بدون نیاز به خرید تراشه‌های اسنپدراگون از کوالکام عمل کند.

از طرف دیگر، سامسونگ که از تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام در تمام مدل‌های گلکسی S23 خود استفاده کرده بود، نیز قصد دارد تا سفارشات خود را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد. این شرکت در حال بازسازی بخش پرچمدار اگزینوس خود است و Exynos 2400 ممکن است سهم بازار بیشتری را به خود اختصاص دهد. این موضوع در نهایت منجر به آسیب زدن به شرکت کوالکام می‌شود.

در نهایت، به نظر می‌رسد که اپل در خصوص تراشه‌های 3 نانومتری خود اقدام به بازی ایمنی کرده و با توجه به ارتقاء عملکرد آیفون‌های پرچمدار خود در امسال و تراشه‌های جدید، ممکن است انتظار تقاضای بالایی را نداشته باشد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: GIZCHINA

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر