آیفون 15 ممکن است با دوربین پریسکوپی عرضه شود

iphone 15.jpg

تحلیل‌گر معروف و نزدیک به کمپانی اپل، میگ چی کو که نامش را قطعا زیاد شنیده‌اید، در جدیدترین گزارشی که منتشر کرده به ویژگی‌های احتمالی آیفون ۱۴ و ۱۵ پرداخته است. او باز هم در این گزارش گفته که آیفون 14 با دوربین 48 مگاپیکسلی راهی بازار خواهد شد و آیفون ۱۵ هم همراه با دوربین پریسکوپی رونمایی می‌شود.

مینگ چی کو در ماه‌های گذشته گزارش‌های مختلفی در رابطه با بهره‌گیری آیفون ۱۴ از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی منتشر کرده و گفته که مدل‌های پرو آیفون ۱۴ از چنین دوربینی بهره‌مند نخواهند شد. برای یادآوری باید بگوییم که تمام مدل‌های سری آیفون ۱۳ از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برند. آقای مینگ-چی کو در مورد ارتقای دوربین تله‌فوتو و اولترا واید این گوشی‌ها اظهارنظر نکرده و این یعنی احتمالا تنها ارتقای ماژول دوربین مدل‌های پرو آیفون ۱۴ محدود به دوربین اصلی آن‌ها خواهد بود.

یکی دیگر از افشاگران حوزه تکنولوژی نیز چند روز پیش گفت که مدل‌های پرو آیفون ۱۴ از دوربین سه‌گانه بهره می‌برند که دوربین اصلی مبتنی بر سنسور ۴۸ مگاپیکسلی خواهد بود و دوربین‌های اولترا واید و تله‌فوتو با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی از راه می‌رسند. اگرچه افزایش رزولوشن سنسور از نظر تئوری خبر خوبی محسوب می‌شود، اما از سوی دیگر افزایش رزولوشن بدون افزایش اندازه‌ی سنسور منجر به کاهش اندازه‌ی پیکسل‌ها می‌شود که این موضوع هم افرایش نویز عکس‌ها را به همراه دارد.

iPhone-14-Pro-1-1.jpg
-

روی هم رفته این روزها تقریبا تمام دوربین‌های موبایل در محیط‌های پرنور عکس‌های باکیفیتی ثبت می‌کنند و رقابت بر سر بهبود کیفیت در محیط‌های کم‌نور است. در محیط‌های کم‌نور، تفاوت کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند به خوبی مشخص می‌شود. طی سال‌های گذشته با وجود اینکه شرکت‌های مختلف گوشی‌های مبتنی بر دوربین‌های رزولوشن بالا ارائه داده‌اند، اما اپل ترجیح داده که از سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کند. حالا به نظر می‌رسد این شرکت هم می‌خواهد برای دو مدل آیفون ۱۴ از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی استفاده کند که باید ببینیم نسبت به رقبا چه حرفی برای گفتن دارد.

در رابطه با دوربین پریسکوپی آیفون ۱۵ هم گزارش‌های متعددی منتشر شده است. حتی مینگ-چی کو گفته بود که این دوربین راهی مدل‌های سری آیفون ۱۳ خواهد شد ولی سپس اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ این دوربین مورد استفاده قرار می‌گیرد. حالا هم این افشاگر مدعی شده که در سال ۲۰۲۳ شاهد استفاده از این دوربین در آیفون ۱۵ خواهیم بود.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، اپل سال آینده از ۴ مدل سری آیفون ۱۴ رونمایی خواهد کرد. آیفون ۱۴ با نمایشگر ۶٫۱ اینچی، آیفون ۱۴ مکس با نمایشگر ۶٫۷ اینچی، آیفون ۱۴ پرو با نمایشگر ۶٫۱ اینچی و آیفون ۱۴ پرو مکس با نمایشگر ۶٫۷ اینچی راهی بازار خواهند شد. از سوی دیگر، یکی از خبرگزاری‌های کره‌ای مدعی شده که مدل‌های پرو آیفون ۱۴ از نمایشگر حفره‌دار استفاده می‌کنند. البته برخی از منابع این خبر را تکذیب کرده‌اند و می‌گویند این گوشی‌ها دوباره با ناچ نمایشگر راهی بازار خواهند شد.

iPhone-14-3-1.jpg
-

به نظر می‌رسد این گوشی‌ها از نظر ظاهری تفاوت زیادی با نسل قبلی نخواهند داشت. البته یکی از افشاگران گفته که گوشی‌های سری آیفون ۱۴ از بدنه‌ی ضخیم‌تری بهره می‌برند و به همین خاطر دیگر خبری از برجستگی ماژول دوربین نخواهد بود. علاوه بر این با توجه به استقبال پایین از آیفون مینی، اپل سال آینده دیگر مدل مینی سری آیفون ۱۴ را تولید نخواهد کرد. همچنین با وجود اینکه اصرار اپل به استفاده از پورت لایتنینگ صدای بسیاری از کاربران را درآورده، ولی اپل همچنان به استفاده از این مشخصه مصر است و ظاهرا فقط در صورت حذف هرگونه پورت در بدنه‌ی آیفون، شاهد کنار گذاشتن پورت لایتنینگ خواهیم بود. طبق برخی شایعات، اپل قصد دارد مدل‌های پرو آیفون ۱۵ را بدون پورت راهی بازار کند تا کاربران صرفا از طریق شارژ بی‌سیم بتوانند آن‌ها را شارژ کنند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: 9TO5MAC

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر