آیفون 14 با دوربین 48 مگاپیکسلی و قابلیت ضبط ویدئوی 8K معرفی می‌شود

iphone-14-news.jpg

افشاگر معروف اپل، مینگ چی کو، مدعی شده است که آیفون‌های 2022 در دو سایز 6.1 و 6.7 اینچی و با دوربین 48 مگاپیکسلی و قابلیت ضبط ویدئوی 8K معرفی خواهند شد.

گوشی‌های آیفون همواره در صدر لیست شایعات در حوزه تکنولوژی بوده‌اند. حالا این شایعات پا را فراتر از آیفون 13 گذاشته و به سراغ آیفون 2022 یا همان آیفون 14 رفته‌اند. گفته می‌شود که در سال 2022 شاهد معرفی دو آیفون در سایز 6.1 اینچی و دو آیفون در سایز 6.7 اینچی خواهیم بود و خبری از آیفونی با سایز کوچک 5.4 اینچی نخواهد بود. حذف آیفونی با سایز کوچک شاید به دلیل فروش پایین‌تر از انتظاری باشد که آیفون 12 مینی تجربه کرده است.

بنا به گفته‌های مینگ چی کو، افشاگر معروف اپل، درست مانند اعضای خانواده‌ی آیفون 12، دو مدل از این گوشی‌ها بالارده و دو مدل ضعیف‌تر خواهند بود.

گذشته از صحبت درباره‌ی سایز آیفون‌های 2022، مینگ چی کو معتقد است دو مدل بالارده‌ی آیفون‌ 14 از نظر دوربین با ارتقاء چشم‌گیری همراه خواهند بود. درواقع وی مدعی شده است که این دو آیفون 14 به دوربین 48 مگاپیکسلی مجهز خواهند شد و به واسطه‌ی این ارتقاء توانایی دوربین آیفون در عکس‌برداری به سطح جدیدی خواهد رسید.

در کنار دوربین 48 مگاپیکسلی که همچنین قادر به ارائه‌ی خروجی 12 مگاپیکسلی است، این افشاگر انتظار دارد که دو آیفون بالارده‌ی 2022 توانایی ضبط ویدئوهای 8K را داشته باشند و او گفته است که در آینده تماشای ویدئوهای ضبط شده با آیفون روی یک نمایشگر یا تلویزیون 8K، تجربه‌ی کاربری بسیار عالی را به ارمغان خواهد آورد.

از آنجایی که بهترین رزولوشن برای واقعیت افزوده، رزولوشن 8K یا 16K است، مینگ چی کو معتقد است که دوربین 48 مگاپیکسلی که در آیفون‌های 2022 به کار خواهد رفت، تصاویر و ویدئوهای مناسب‌تری برای دستگاه‌های AR و MR ارائه خواهد کرد و به این ترتیب تجربه‌ی کاربری AR و MR را ارتقاء خواهد داد.

این شایعات به همین‌جا ختم نمی‌شود و مینگ چی کو ادعا کرده است که در آیفون 2023 از لنز پیروسکوپی تله فوتو استفاده خواهد شد. همچنین در این گوشی شاهد استفاده از FaceID زیر نمایشگر و حذف بریدگی بالای نمایشگر (که اپل نام ناچ را برای آن به کار می‌برد) خواهیم بود. جالب است بدانید که پیش‌تر کو ادعا کرده بود که اپل در آیفون‌های 2022 برای دوربین سلفی از طراحی نمایشگر حفره دار بهره خواهد برد. وی همچنین گفته بود که حداقل یک آیفون 2023 از Touch ID زیر نمایشگر و نمایشگر تمام صفحه بدون ناچ یا حفره، معرفی خواهد شد

اخبار مرتبط:

آیفون 13 با ناچ باریک‌‎تر معرفی می‌شود؛ نتیجه تلاش‌های اپل

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: macrumors


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر