اپل نمی‌تواند تا دو سال آینده آیفون با تاچ آیدی زیرنمایشگر راهی بازار کند

tuchid.jpg

تحلیگر ارشد و معروف محصولات اپل یعنی مینگ چی کو، ادعا می کند که اپل نمی‌تواند تا دو سال آینده آیفونی با فناوری تاچ آیدی زیر نمایشگر راهی بازار کند.

مینگ چی کو در تابستان سال گذشته پیش بینی کرده بود که اپل تا نیمه دوم سال 2023 حداقل یک مدل آیفون جدید مجهز به تاچ آیدی زیر نمایشگر را روانه بازار خواهد کرد؛ اما حالا که اخبار و اطلاعات جدیدی را کسب کرده در توییتر خود می‌گوید که اپل از این مسئله بسیار دور است. او در توییت خود نوشت:

پیش از این پیش‌بینی کرده بودم که گوشی‌های آیفون در سال 2023 از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر/Touch ID پشتیبانی خواهند کرد. اما جدیدترین آمار ارائه شده نشان می‌دهد که آیفون‌های جدید سال 2023 و 2024 از این فناوری بهره نخواهند برد.

photo_2022-03-31_08-48-36.jpg
-

محدودیت‌ها و مشکلات توسعه تاچ آیدی زیر نمایشگر

این تحلیلگر دلیل منطقی و کاملی را ارائه نکرده است که چرا تا دو سال آینده دستگاه آیفونی با Touch ID زیر نمایشگر راهی بازار نخواهد شد و اما با توجه به گزارش‌های قبلی، ممکن است محدودیت‌های مربوط به توسعه یا تولید این فناوری در این امر نقش داشته باشند.

براساس گزارش‌هایی که در سال‌های گذشته وال استریت ژورنال و «مارک گورمن» از بلومبرگ منتشر کردند، اپل ظاهرا برای برخی مدل‌های آیفون 13 حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را آزمایش کرده است اما در نهایت تصمیم گرفته تا از این ایده استفاده نکند.

در حال حاضر کاربران سراسر جهان از ماسک استفاده می‌کنند و این امر روی عملکرد Face ID تاثیرگذار است که با این وجود تاچ آیدی زیر نمایشگر بسیار مفید خواهد بود، اما اپل در iOS 15.4 ویژگی جدیدی را برای مدل‌های آیفون 12 و جدیدتر معرفی کرد که استفاده از Face ID با وجود ماسک را فراهم می‌کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: MacRumors

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر