آلودگی هوا باعث سرطان سینه خواهد شد

saratan.JPG

تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که قرار گرفتن در معرض ذرات ریز آلودگی هوا در محیط زندگی یا محل کار به مدت زمان طولانی، باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه می‌شود. این نتایج با شواهد بیشتری در مورد خطرات آلودگی هوا هم‌خوانی دارد و نیاز به کاهش آن را بیش از پیش مورد تأکید قرار می‌دهد.

یک مطالعه جدید که در کنگره انکولوژی پزشکی در مادرید اسپانیا ارائه شد، ارتباط بین قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا با ذرات ریز و خطر ابتلا به سرطان سینه را بررسی کرد.

در این مقاله که توسط بئاتریس فرورز، نویسنده اصلی این مطالعه تهیه شده، ارتباط معنی‌داری بین قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و خطر ابتلا به سرطان سینه مشاهده شد.

این موضوع در تضاد با تحقیقات گذشته است که تنها به قرار گرفتن در معرض ذرات ریز در محل زندگی زنان تمرکز داشته و تأثیرات ناچیز یا بی‌اثر بر خطر سرطان سینه را نشان داده است.

saratan 2

ذرات ریز یا PM2.5، ذرات یا قطرات ریزی هستند که در هوا حضور دارند و قطر آنها 2.5 میکرون یا کمتر است. این ذرات به دلیل انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از احتراق سوخت‌های مختلف در هوا تولید می‌شوند.

فعالیت‌های داخلی نیز می‌توانند منجر به تولید PM2.5 شوند، از جمله مصرف تنباکو و سوختن چوب و شمع.

براساس مقایسه قرار گرفتن در معرض آلودگی خانه و محل کار در 2419 زن مبتلا به سرطان سینه و 2984 زن بدون ابتلا به آن در بازه زمانی 1990 تا 2011، به این نتیجه رسیده‌اند که با افزایش غلظت PM2.5 به میزان 10 میکروگرم بر مترمکعب، خطر ابتلا به سرطان سینه 28 درصد افزایش می‌یابد.

این ذرات بسیار کوچک می‌توانند به عمق ریه نفوذ کرده و از طریق جذب در سینه و بافت‌های دیگر وارد جریان خون شوند.

چارلز سوانتون از مؤسسه فرانسیس کریک در لندن، تأکید کرده است که آلاینده‌های هوا می‌توانند ساختار سینه را تغییر دهند و اهمیت آزمایش برای اثبات تأثیر آن‌ها بر سلول‌های بافت پستان بسیار مهم است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: newatlas.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر