نتایج بنچمارک پردازنده‌ M1 اپل روی شبیه‌ساز روزتا 2 قدرت اپل را به رخ می‌کشد

apple_m1.jpg

اپل به تازگی از جدیدترین کامپیوترهای خود با تراشه‌ی اختصاصی M1 رونمایی کرده و ادعاهای بزرگی درباره‌ی این پردازنده داشته است. حالا بنچمارک‌های مختلف نشان می‌دهد که واقعاً کامپیوترهایی با تراشه M1 نسبت به نمونه‌هایی با پردازنده‌ی اینتلی، عملکرد بهتری دارند.

چند روز گذشته و در جریان رویداد One More Thing، اپل از اولین کامپیوترهای مک خود با پردازنده‌ی M1 رونمایی کرد، پردازنده‌ی اختصاصی این کمپانی که آغاز راه اپل برای جدایی از اینتل x86 بود. اپل در این رویداد، پردازنده‌ی اختصاصی M1 را با ادعاهای بزرگی معرفی کرد. با این حال تا زمانی که این پردازنده امتحان خود را پس نداده باشد، نمی‌توان تمام ادعای بزرگ اپل را باور کرد. حالا اما طبق بنچمارک‌های جدید، به نظر می‌رسد تراشه M1 واقعاً حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

هفته گذشته بود که اولین نتایج بنچمارک مربوط به تراشه‌ی M1 اپل در وب سایت گیک بنچ منتشر شد و عملکرد تاثیرگذار آن را به نمایش کشید. حالا امروز شاهد انتشار بنچمارک جدیدی از تراشه M1 هستیم که x86 را روی پلتفرم روزتا 2 شبیه سازی کرده است.

نتایج این گیک بنچ نشان می‌دهد که تراشه‌ی M1 که در مک بوک ایر با 8 گیگابایت رم به کار رفته است، به ترتیب در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای، امتیازهای 1313 و 5888 را بدست آورده است.

البته نباید فراموش کنیم که نسخه‌ی گیک بنچی که روی روزتا 2 اجرا شده است، روی عملکرد تراشه M1 تاثیر منفی گذاشته است و عملکرد آن را بین 21 تا 22 درصد محدود کرده است و عملاً این نتایج بدست آمده، 78 تا 79 درصد از عملکرد پردازنده‌ی M1 را نشان می‌دهد.

جالب اینجاست که با وجود همه‌ی این اتفاق‌ها، هنوز هم نتیجه عملکرد M1 بهتر از کامپیوترهای مک با پردازنده‌ی اینتل بوده است. سیستم مورد تست دیگر هم با این کامپیوتر مقایسه شده است، کامپیوتر iMac 2020 با نمایشگر 27 اینچی با پردازنده‌ی Intel Core i9-10910 با فرکانس3.6 گیگاهرتز بوده است.

به طور کلی مک بوک ایر اپل با پردازنده‌ی M1 در بنچ مارک‌های مختلف در بخش تک هسته‌ای امتیاز 1687 و در بخش چند هسته‌ای امتیاز 7433 را بدست آورده است که امتیازهای بسیار خوبی هستند.

نتایج بنچمارک تک هسته‌ای مک بوک ایر.jpg
نتایج بنچمارک تک هسته‌ای مک بوک ایر -

اخبار مرتبط:

مک بوک ایر با پردازنده‌ی مبتنی بر آرم M1 رونمایی شد

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: macrumors


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر