AMD برای پیشرفت منابع هوش مصنوعی خود پلتفرم Nod.ai را خریداری می‌کند

amd.jpg

AMD تصمیم دارد پیشرفت‌های خود در زمینه هوش مصنوعی را گسترش دهد و به همین دلیل قصد دارد پلتفرم هوش مصنوعی با منبع باز Nod.ai را خریداری کند.

علاوه بر این، AMD و NVIDIA به خصوص در زمینه هوش مصنوعی دست به رقابتی فراگیر و جذاب زده‌اند و هر دو شرکت سعی دارند تا قابلیت‌های نرم‌افزاری خود را بهبود بخشند. با این حال، AMD در تمام زمینه‌ها به عقب نشینی درآمده و در حالی‌که NVIDIA در حالت تسلط به بازار است و تمام سهم بازار را در اختیار دارد. اکنون AMD با خرید Nod.ai قصد دارد توانمندی‌های نرم‌افزاری خود را تقویت نموده و بتواند رقیب اصلی خود، به عبارت دیگر NVIDIA را به چالش کشانده و با آن رقابت نماید.

در بیانیه‌ای که AMD در مورد خرید Nod.ai منتشر کرده، معاون ارشد بخش هوش مصنوعی این شرکت ذکر کرده است: "انتظار داریم خرید Nod.ai توانایی ما را در ارائه نرم‌افزارهای متن‌باز به مشتریان هوش مصنوعی افزایش دهد و به آن‌ها امکان دهد که در سخت‌افزارهای AMD از مدل‌های هوش مصنوعی بسیار کارآمد بهره‌برند."

AMD-910x600.jpg

همچنین، افزودن تیم بااستعداد Nod.ai توانایی AMD را در تسریع پیشرفت فناوری کامپایلر متن‌باز و اجرای رویکردهای قابل‌حمل و هوش مصنوعی با کارایی بالا در محصولات AMD بهبود می‌بخشد. تکنولوژی‌های Nod.ai در حال حاضر در فضای ابری و در دستگاه‌های نقطه پایانی با دامنه گسترده‌ای به کار گرفته می‌شوند.

Nod.ai به علت مکانیسم توزیع یادگیری ماشینی خود که با نام SHARK شناخته می‌شود، شناخته شده است. این نرم‌افزار اتوماسیون به بهینه‌سازی دستی مدل‌های هوش مصنوعی پایان می‌دهد و به اجرای سریع آن‌ها کمک می‌کند. در نهایت، AMD می‌تواند از این توانایی در محصولات خود که با معماری‌های RDNA و Zen ساخته شده است، بهره‌برداری نماید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: amd.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر