اینتل با پردازنده ۴۰ هسته‌ای نفس را در سینه AMD حبس می‌کند

intal.JPG

یک منبع اطلاعاتی اعلام کرده است که شرکت اینتل در حال توسعه و به‌روزرسانی پردازنده‌های سری رپتور لیک رفرش می‌باشد. این خانواده از پردازنده‌ها با توانایی‌های قدرتمندتری به بازار عرضه خواهند شد و برترین نمونه آنها شامل ۴۰ هسته خواهد بود.

یک کانال یوتیوب به نام "Moore’s Law is Dead" جزئیات نقشه‌ی راه آینده پردازنده‌های اینتل را مطرح کرده و ویدیوی جدید خود را به تأکید بر برخی از شایعه‌ها و برنامه‌های اینتل برای سه سال آینده اختصاص داده است.

به گفته‌ی این کانال، اینتل قصد دارد پردازنده‌های سری آرو لیک رفرش (Arrow Lake Refresh) را در سال‌های آینده به بازار عرضه کند.

از جانب دیگر، اینتل در حال آماده‌سازی برای معرفی پردازنده‌های رپتور لیک رفرش (نسل ۱۴ دسکتاپ) نیز می‌باشد. این پردازنده‌ها در مقایسه با نسل قبلی به نام رپتور لیک (نسل ۱۳ دسکتاپ) تغییرات اساسی ندارند، اما گزارش‌ها نشان می‌دهند که قیمت پردازنده‌های اینتل این نسل نسبت به نسل قبلی حدود ۱۵ درصد بیشتر خواهد بود.

intel-arrow-lake-refresh-cpu-first-details-leaked-651fe49ca0567a246ab71114.webp

پس از معرفی رپتور لیک رفرش، اینتل به سری پردازنده‌های آرو لیک (Arrow Lake) خواهد پرداخت و نام‌گذاری پردازنده‌های دسکتاپ خود را از Core i به Core Ultra 200 تغییر خواهد داد. برخی از تراشه‌های آرو لیک توانمندتر با ۲۴ یا ۲۶ هسته در دسترس قرار خواهند گرفت، و اینتل در پس از معرفی آرو لیک نقشه معرفی پردازنده‌های آرو لیک رفرش را دنبال خواهد کرد.

پردازنده‌های آرو لیک رفرش و آرو لیک در زمینه‌ی تکنولوژی لیتوگرافی و نوع هسته مشابه خواهند بود. با این حال، اینتل نیاز دارد تعداد هسته‌های کم‌مصرف Skymont را از ۱۶ در آرو لیک به ۳۲ در آرو لیک رفرش افزایش دهد و در نهایت تعداد نهایی هسته‌ها را به ۴۰ برساند. اینتل همچنین نیاز به توسعه معماری پردازنده‌ها را به منظور رقابت با پردازنده‌های AMD مدل Ryzen 8000 یا Ryzen 9000 اعلام کرده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: .youtube


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر