سافاری حالا دومین مرورگر محبوب دسکتاپ است

safari.jpg

براساس جدیدترین تحلیل‌ها و گزارش‌های بازار مرورگرها توسط Statcounter در آوریل 2023، مایکروسافت اج دیگر در رتبه دوم محبوب‌ترین مرورگرهای دسکتاپ قرار ندارد و جای خود را به یکی از رقبای قدرتمند خود، یعنی سافاری، واگذار کرده است.

آخرین گزارش منتشر شده توسط Statcounter در ماه آوریل نشان می‌دهد که سهم بازار مرورگر سافاری به 11.87 درصد رسیده است که در این حالت، سافاری به عنوان دومین مرورگر پرطرفدار دسکتاپ شناخته می‌شود و اج در جایگاه سوم قرار دارد. همچنین سهم مرورگر مایکروسافت با کاهشی 0.15 درصد، به 11 درصد رسیده است. از سوی دیگر، مرورگر اپل با افزایشی معادل 0.95 درصد، سهم بازار خود را افزایش داده و به مرورگر دوم پرطرفدار دسکتاپ تبدیل شده است. در پایین لیست، مرورگر کروم با افزایشی معادل 0.36 درصد، با سهم بازار 66.13 درصد، همچنان به عنوان محبوب‌ترین مرورگر دسکتاپ شناخته می‌شود.

در حالت کلی، فهرست محبوب‌ترین مرورگرهای دسکتاپ در ماه آوریل 2023، براساس گزارش Statcounter به شرح زیر است:

گوگل کروم: 66.13 درصد

اپل سافاری: 11.87 درصد

مایکروسافت اج: 11 درصد

فایرفاکس: 5.65 درصد

اپرا: 3.09 درصد

Browser-Share.jpg.webp
-

با توجه به آمار ماه آوریل، سهم بازار مرورگرهای دسکتاپ به گونه‌ای است که سافاری در جایگاه دوم با یک سهم 11.87 درصدی قرار دارد و اج در جایگاه سوم با سهم 9.63 درصدی قرار دارد. هرچند که این دو مرورگر پشت سر هم در رده‌بندی هستند، اما تفاوت سهم‌های آنها نشان دهنده‌ی محبوبیت بیشتر سافاری در دستگاه‌های مک آیفون و آیپد است. در ضمن، مرورگر کروم همچنان با سهم 66.13 درصدی، بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

در ماه آوریل سهم مرورگرها به شرح زیر بوده است:

گوگل کروم: 63.51 درصد

اپل سافاری: 20.43 درصد

مایکروسافت اج: 4.96 درصد

فایرفاکس: 2.77 درصد

سامسونگ اینترنت: 2.59 درصد

اپرا: 2.39 درصد

Desktop-browser.jpg.webp
-

در دنیای گوشی‌های هوشمند، کروم با سهم 61.96 در صدر قرار دارد، سافاری با سهم 26.85 جایگاه دوم را به‌دست آورده و سامسونگ اینترنت هم سوم است. در دنیای موبایل سافاری سهم بسیار ناچیزی دارد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: 9to5mac

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر