مایکروسافت Edge با سهم ۱۰ درصد دومین مرورگر محبوب دسکتاپ شد

edge.JPG

براساس آمارهای منتشر شده، مایکروسافت Edge توانسته با تصاحب ده درصدی از مرورگرهای دسکتاپ نصب شده، سافاری اپل و فایرفاکس را پشت سر بگذارد و به رتبه دوم بعد از گوگل کروم با سهم 66.64 درصدی خودش را برساند.

در رتبه سوم یعنی بعد از مرورگر Microsoft Edge، سافاری اپل قرار دارد که حدود 9.61 درصد و فایرفاکس در رتبه بعد با سهم حدود 7.86 درصدی قرار دارند.

مایکروسافت همین چند مدت پیش آخرین نسخه جدید را در اختیار عموم قرار داد. از همین رو ردموندی‌ها به طور فعال از این مرورگر پشتیبانی می‌کنند تا بتوانند کاربران فعلی را راضی نگه دارند و در کنار آن، کاربران بیشتری را نیز جذب کنند.

مایکروسافت اج که توانسته امروزه رقبای خودش را کنار بزند و در بخش دسکتاپ خود را موفق نشان دهد، مدتی است که از ویژگی‌هایی جذاب، کارایی بالا و بهینه‌سازی‌های زیادی بهره‌مند شده است. اما موتور جستوجوی اختصاصی به کار گرفته شده این مرورگر زیاد مورد استقبال قرار نگرفته و همین موضوع سبب شده بود تا مرورگر جدید مایکروسافت حتی نتواند به سهم دو رقمی از دنیای مرورگرها دست پیدا کند.

Microsoft-edge-market-share-increased-1.jpg
-

ردموندی‌ها مدتی است که تغییرات زیادی در مرورگر خود ایجاد کرده‌اند و در نهایت به موفقیت دست پیدا کردند. اکنون طبق آخرین داده‌های منتشر شده از سوی مؤسسه StatCounter، این مرورگر موفق به تصاحب 10 درصد از سهم دنیای مرورگرهای دسکتاپ شده است.

این مؤسسه می‌گوید مایکروسافت اج توانسته با رشد مثبت 0.42 درصدی سهمش، سهم کلی 10.07 درصدی را از بخش دسکتاپ‌ها را به خود اختصاص دهد. بنابراین مایکروسافت اج به دومین مرورگر محبوب کاربران دسکتاپ مبدل شده است؛ البته نباید فراموش کرد که کروم همچنان محبوب‌ترین مرورگر در میان کاربران دسکتاپ با سهم 66.64 درصدی بوده و هیچ مرورگری هنوز توانایی رقابت با آن را در این زمینه ندارد.

در ادامه اجازه بدهید تا نگاه دقیق‌تری به آمار نصب مرورگرهای دسکتاپ داشته باشیم:

گوگل کروم: سهم 66.64 درصد با رشد منفی 0.65 درصدی

مایکروسافت Edge: سهم 10.07 درصدی با رشد مثبت 0.42 درصدی

اپل سافاری: سهم 9.61 درصدی با رشد مثبت 0.05 درصدی

فایرفاکس: سهم 7.86 درصدی با رشد مثبت 0.29 درصدی

اپرا: سهم 2.43 درصدی با رشد منفی 0.38 درصدی

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: 9to5mac

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر