مایکروسافت، گوگل را مقصر اصلی رد پیشنهاد جایگزینی bing توسط اپل می‌داند

Untitled-1.jpg

چندی پیش مایکروسافت، سعی در جایگزین کردن موتور جست و جو بینگ به جای موتور گوگل در محصولات اپل را داشت اما با وجود پیشنهاد سود بیشتر نسبت به گوگل، شرکت اپل درخواست مایکروسافت را رد کرد. حال این شرکت اعلام کرده است که رد پیشنهاد ما تقصیر شرکت گوگل است.

به گفته میخائیل پاراخین، رئیس واحد تبلیغات شرکت tech giant، شرکت مایکروسافت برای جایگزین کردن موتور جست و جوی بینگ به جای گوگل، پیشنهاد سود بیش از 100 درصد و همچنین سود ناخالصی بیشتری داده است اما به دلیل قرارداد بستن اپل با شرکت گوگل، این پیشنهاد رد شد. در حالی که سود پیشنهاد شده از طرف گوگل تنها 60 درصد است!

مبلغ پیشنهادی مایکروسافت دقیقا اعلام نشده است، اما احتمال می‌رود که دست کم چند میلیارد در این زمینه سرمایه گذاری شده بود. مایکروسافت تخمین‌هایی راجع به مقدار سودی که گوگل به اپل می‌پردازد زده بود و به عقیده آن‌ها، مقدار پولی که به اپل پیشنهاد شده بسیار مبلغ بالاتری نسبت به گوگل بود. به عقیده این شرکت تبدیل شدن به موتور جست و جوی پیش‌فرض شرکت اپل، ارزش از دست دادن چند میلیارد دلار از پول شرکت را دارد.

تصمیم رد کردن درخواست مایکروسافت توسط شرکت اپل، ممکن است تنها مربوط به مسائل مالی نباشد و گوگل به دنبال در دست گرفتن انحصار محصولات اپل باشد. به هر حال شرکت مایکروسافت حاضر به از دست دادن مقدار زیادی پول برای گرفتن حق انحصار موتور جست و جوگر اپل بوده است.

1674734291_065010_1674734391_noticia_normal.jpg
قرارداد دوباره شرکت اپل با گوگل -

یکی دیگر از شرکت‎هایی که مایکروسافت سعی در جایگزین کردن موتور جست و جوی آن‌ها داشت، سامسونگ بود. شرکت مایکروسافت سعی در بستن قراردادی با کمپانی سامسونگ داشت اما tech giant به دلیل قرارداد شرکت سامسونگ با گوگل با انجام این کار مخالفت کرد. این گفت‌ و گوها در همان اوایل توسط مایکروسافت پایان یافت.

هرچند که موتور جست و جوگر مایکروسافت پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته اما این موضوع که آیا می‌تواند روزی جایگزین موتور جست و جو گوگل شود، تنها زمان مشخص می‌کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: searchengineland.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر