صفحه‌ی سیاه مرگ ویندوز ۱۱ دوباره آبی می‌شود

Untitled-1.jpg

کمپانی مایکروسافت سال گذشته اعلام کرد که صفحه آبی مرگ در ویندوز 11 سیاه رنگ خواهد شد. بعد از انتشار ویندوز 11 شاهد این اتفاق بودیم که صفحه سیاه مرگ به کاربران نشان داده می‌شود که در آن با صفحه‌های نمایش داده هنگام روشن و خاموش شدن سیستم هماهنگی داشته باشد. اما حالا مایکروسافت اعلام کرده که با انتشار یک آپدیت، رنگ این صفحه بار دیگر آبی می‌شود.

این صفحه آبی مرگ همراه با ویندوز 3 بود که به کابران نمایش داده می‌شد تا متخصصان IT و نیروهای پشتیبانی بتوانند دلیل اصلی مشکل را راحت‌تر پیدا کنند. این صفحه نمایش زمانی به کاربران نمایش داده می‌شود که سیستم‌عامل مشکل جدی دارد و نمی‌تواند به‌صورت کامل اجرا شود. مایکروسافت در این حالت صفحه‌ای آبی رنگ ساخت که در آن اشاره‌ای راجع به مشکل اتفاق افتاده دارد و سپس سیستم ریستارت می‌شود. در این صفحه معمولا اطلاعات مختلفی ارائه می‌شود که با استفاده از آن بررسی منشا مشکل امکان‌پذیر می‌شود.

Black-Screen-of-Death-2.jpg
-

دلایل مختلفی می‌تواند به پدیدار شدن این صفحه روی سیستم کاربران کمک کند که یکی از شایع‌ترین مشکلات، درایورهای مشکل‌دار، مشکلات سخت‌افزاری و خطاهای سیستم‌عامل است که کاربران زیادی را درگیر خود کرده است. جدیدترین نسخه‌های ویندوز نسبت به گذشته از امکانات بیشتری بهره می‌برند و به همین خاطر معمولا کاربران به اندازه‌ی گذشته با این صفحه روبرو نمی‌شوند. صفحه آبی مرکگ همیشه برای مشکلات جدی و سخت نمایش داده نمی‌شود و گاهی اوقات یک مشکل موقتی منجر به نمایش این صفحه می‌شود و بعد از ریستارت همه چیز به حالت عادی برمی‌گردد.

هنوز مشخص نیست که چرا مایکروسافت رنگ این صفحه را به حالت سابق برگردانده اما این موضوع می‌تواند مربوط به درخواست کاربران و متخصصان IT باشد. صفحه‌ی آبی مرگ بخشی از هویت ویندوز محسوب می‌شود و بسیاری از کاربران به محض مشاهده کردن آن با پشتیبانی موردنظر خود تماس می‌گیرند. اما وقتی که این صفحه سیاه باشد، برخی کاربران احتمالا گیج می‌شوند و در چنین شرایطی کار متخصصان IT هم سخت‌تر خواهد شد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: THEVERGE

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر