اعتراض ماینرها در برابر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛ من قاچاقچی نیستم

ماینینگ.jpg

به دنبال عدم رفع مشکلات ماینرها و تعیین تکلیف نشدن دستگاه‌های ماینینگ ضبط شده توسط گمرک، جمعی از فعالان حوزه ماینینگ با تجمع در برابر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اعتراض خود به این موضوع را نشان دادند.

ارزهای دیجیتال یکی از حوزه‌های پرطرفدار در سراسر جهان هستند، برخی به خرید و فروش ارز دیجیتال مشغولند و برخی دیگر به ماین کردن. در ایران اما پس از طی شدن مسیری پر پیچ و خم و تقریباً هنوز نامشخص، فعالان این حوزه سردرگم هستند. درواقع اگرچه حدود 4 ماه است که مصوبه‌ی تعیین تکلیف دستگاه‌های ماینینگ در کشور تأیید شده است اما هنوز برای افراد فعال در این زمینه و کالاهای ضبط شده‌ی آن‌ها توسط گمرک، اتفاقی رخ نداده است. درواقع بنا به این مصوبه قرار بود که ماینرها با ثبت دستگاه‌های ماینینگی که قبل از سال 99 وارد کشور کرده‌اند در سامانه‌ی خود اظهاری و سپس پرداخت هزینه‌ گمرکی و عوارض دستگاه، آن را به صورت قانونی ثبت کرده و بتوانند دستگاه خود را تحویل بگیرند.

پیشنهاد فیسیت: ماینینگ در ایران قانونی می‌شود؛ ثبت قانونی دستگاه‌های ماینینگ

حالا به گزارش وب سایت دیجیاتو، روز گذشته جمعی از فعالان در زمینه استخراج ارز دیجیتال، با تجمع در برابر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خواستار به رسمیت شناخته شدن فعالیت‌شان توسط دولت شدند. خواسته‌ی دیگر این افراد همچنین رسیدگی دولت به حل مشکلات گمرکی دستگاه‌های ماینینگ ضبط شده بود. این افراد با در دست داشتن پلاکاردهایی که عبارت «من قاچاقچی نیستم» روی آن نقش بسته، خواستار رسیدگی به این مشکلات شده‌اند.

تعداد این ماینرهای معترض حدوداً چند ده نفر بوده است اما تعداد کم آن‌ها به این دلیل است که برخی از این افراد در حال حاضر به زندان هستند و بسیاری نیز دائما هر روز جریمه می‌شوند و خانه آنها مصادره و یا توقیف شده است.

در این بین امید علوی، عضو هیئت رئیسه کارگروه ماینینگ در انجمن بلاک چین ایران اعتراض اصلی را به ستاد مبارزه با قاچاق کالا می‌داند و در این خصوص چنین توضیح داده است:

وزارت صمت وظیفه طراحی سامانه و دریافت هزینه‌های گمرکی و عوارضی را داشت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا نیز به سبب اینکه نهاد قانونگذاری در این زمینه است، وظیفه حل دیگر مشکلات را بر عهده داشته است. با وجود تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها اما همچنان ستاد مبارزه با قاچاق کالا در اجرایی کردن مراحل حل و فصل مشکلات ماینرها تعلل می‌کند.

-

علوی در آخر توضیح داده است که مشکلات و سخت گیری‌ها باعث شده است تا بسیاری از ماینرها از ایران بروند و این ارزآوری را در کشور دیگری انجام دهند. وی در این خصوص چنین توضیح داده است:

ماینرهای حرفه‌ای ایران یک جمعیت دو هزار نفری را تشکیل می‌دهند و این مشکلات باعث شده که جامعه آماری آنها روز به روز کمتر شود چرا که یا ورشکست می‌شوند و یا تصمیم می‌گیرند از ایران بروند.

-

اخبار مرتبط:

هیئت وزیران: مبادله رمزارزهای استخراج شده، فقط برای تامین ارز واردات مجاز است

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: None


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مین

یک‌شنبه, 11 آبان 1399

برای اینکه بفهمین واقعا داستان چیه یه مقدار تاریخ سیاسی ج ا رو باید بدونین
مشابه افرادی که قلک بودن و ارگانی اونا رو میشکست!
الان هم یه ارگانی در تمام کشور مزارع بزرگ ماین داره برای مصارف خاص!
ولی مردم قراره بدبخت باشن دیگه...

پاسخ

ثبت نظر