وزیر ارتباطات: رصد محتوای غیرمجاز در تمامی پیام‌رسان‌های خارجی توسط نیروی انسانی نیز صورت می‌گیرد

ریلبابلا.JPG

وزیر ارتباطات ادعا می‌کند که تمامی پیام‌رسان‌های بین‌المللی به همراه هوش مصنوعی و نیروی انسانی، به گزارش‌های کاربران پاسخ می‌دهند. این اظهارات را «عیسی زارع‌پور» در پاسخ به حاشیه‌ای که به تازگی درباره پیام‌رسان بله به وجود آمده بود، ارائه کرد.

در جلسه امروز هیئت دولت، وی در مورد عکسی که انتشار یافته بود و نشان‌دهنده دسترسی پیام‌رسان بله به محتواهای کاربران بود، تصریح کرد: «حفظ امنیت کاربران و حریم خصوصی آن‌ها، از اولویت‌های اصلی وزارت ارتباطات است. بله نیز خودشان این عکس را توضیح داده‌اند و بررسی‌های ما نیز نشان داد که این اقدام به منظور پاسخگویی به گزارش‌های مردمی انجام شده بود.»

وی تاکید کرد که کاربران نیز در پیام‌رسان‌های بین‌المللی می‌توانند محتواهای غیرمجاز را که در گروه‌ها و کانال‌ها موجود است، گزارش دهند و تا حدی، نیروی انسانی برای بررسی این گزارش‌ها استفاده می‌شود.

زارع‌پور ادعا کرد که این پلتفرم‌ها مکانیزمی برای پاسخگویی به گزارش‌ها دارند که هم شامل هوش مصنوعی و هم نیروهای انسانی است. او تأکید کرد: «هویت افراد در این بررسی‌ها توسط هیچ ماشین یا انسانی قابل دسترسی نیست.»

وزیر ارتباطات این ادعا را که چت‌ها و گفت‌وگوهای کاربران در پیام‌رسان‌های داخلی نظارت می‌شوند، رد کرد و با ابراز اهمیت، تاکید کرد که حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران، اولویت اصلی آنهاست.

bale-message.jpg.webp
-

در ابتدای هفته، یک تصویر در فضای مجازی گسترش یافت که منتشر کننده آن ادعا کرد، تصویری از صفحه مانیتور یکی از کارمندان پیام‌رسان بله بود که به پیام‌های مبادله شده میان کاربران این پلتفرم دسترسی داشته است.

پس از انتشار این تصویر، پیام‌رسان بله با انتشار بیانیه‌ای که فقط در صفحه توییتر خود منتشر کرده بود، این تصویر را تأیید کرد و اعلام کرد که این تصویر مربوط به سیستم مانیتورینگ خود است.

زارع‌پور اعلام کرد که این موضوع به سازمان فناوری اطلاعات ارجاع داده شده است و در این راستا، جلسه‌ای با مدیران پیام‌رسان بله برگزار شده و آن‌ها مستنداتی ارائه داده‌اند. به نتیجه‌گیری سازمان فناوری اطلاعات شب گذشته ادامه داده که بخش‌های مختلف این پیام‌رسان بررسی شده‌اند و این نشان داده شده است که اپراتور امکان مشاهده اطلاعات خصوصی کاربر را ندارد.

سازمان فناوری اطلاعات در بیانیه‌ای نیز درباره اتفاق پیش‌آمده درباره بله آمده است: «محتوای عمومی مورد اشاره در این سامانه به منظور شناسایی و حذف محتویات کلاهبرداری مانند فیشینگ و لینک‌های مضر و محتواهای غیراخلاقی مورد بررسی قرار می‌گیرد.»

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر