موتو اج X30 اولین گوشی مجهز به چیپ اسنپدراگون ۸ نسل ۱ معرفی شد

Untitled-1.jpg

کمپانی موتورولا به صورت رسمی ساعاتی پیش از دو تلفن هوشمند رونمایی کرد و اولین دستگاهی که با پردازنده پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ رائه خواهد شد موتو اج X30 نام دارد. این کمپانی آمریکایی نسخه ویژه‌ای از این دستگاه نیز راهی بازار خواهد کرد که دوربین سلفی زیر نمایشگر دارد اما سایر مشخصات فنی آن یکسان است. علاوه بر این، گوشی دیگری تحت عنوان موتو S30 با پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس معرفی شد.

موتورولا اج X30 یک صفحه‌نمایش 6.7 اینچی دارد و با وضوح +FHD و نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتزی راهی بازار خواهد شد. در قسمت فوقانی این نمایشگر یک دوریین سلفی پانچ شده است که ۶۰ مگاپیکسلی است و با سنسور ۱/۲.۸ اینچی به دست کاربران خواهد رسید.

نسخه ویژه‌ای که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، از سنسور یکسان برای دوربین سلفی استفاده می‌کند اما این سنسور در زیر نمایشگر جای گرفته است.

photo_2021-12-10_09-09-13.jpg
-

بر اساس آزمایش‌های موتورولا، پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ موجود در اج X30 نسبت به اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس در بخش پردازنده ۲۰ درصد عملکرد بهتر، از نظر پردازشگر گرافیکی ۳۰ درصد عملکرد بهتر و همچنین در وظایف مربوط به هوش مصنوعی بهبود خیره کننده ۴۰۰ درصدی را ارائه خواهد کرد که این اعداد با اعلامیه کوالکام در هنگام معرفی چیپست جدید خود نیز مطابقت دارد.

1-19.jpg
-

موتورولا همچنین عنوان کرد که اج X30 در بنچمارک آنتوتو موفق به کسب امتیاز ۱,۰۶۱,۳۶۱ شده که تاکنون بالاترین امتیاز این پلتفرم محسوب می‌شود. این گوشی همچنین از حافظه رم سریع LPDDR5 و فضای داخلی UFS 3.1 استفاده می‌کند.

در پنل پشتی دستگاه نیز شاهد ماژول دوربین سه‌گانه هستیم که دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور ۱/۱.۵۵ اینچی OV50A امنی ویژن و پشتیبانی از تثبیت‌کننده تصویر نوری را در خود جای داده است. سایر دوربین‌ها نیز شامل سنسور فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی S5KGM1 ایزوسل و ماژول ۲ مگاپیکسلی عمق سنج می‌شود. با استفاده از دوربین اصلی گوشی می‌توانید ویدیوهایی با وضوح ۸K ضبط کنید.

photo_2021-12-10_09-09-19.jpg
-

اج X30 از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی ۶۸ وات بهره می‌برد و در بخش سیستم عامل نیز از اندروید ۱۲ پشتیبانی می‌کند.

در نهایت قیمت پایه این گوشی برای گزینه ۸/۱۲۸ گیگابایتی ۵۰۱ دلار اعلام شده است. همچنین دو نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایتی و ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی نیز وجود دارد که به ترتیب با قیمت ۵۳۲ و ۵۶۴ دلار فروخته می‌شوند. نسخه ویژه این گوشی با دوربین زیر نمایشگر برچسب قیمت ۶۲۷ دلاری را به همراه دارد و از تاریخ ۲۴ آذر برای اولین بار وارد بازار چین خواهند شد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: PHONEARENA

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر