موزیلا به جمع منتقدان اپل پیوست؛ قوانین جدید بسیار«دردناک» هستند

firefox.jpg

مقامات موزیلا بر این باورند که قوانین جدید اپل بسیار ناامید‌کننده هستند و تنها کار را پیچیده‌تر می‌کنند. اگرچه این قوانین در اتحادیه اروپا به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار گوشی‌های آیفون امکان آزادی عمل بیشتری می‌دهند، اما مقامات موزیلا معتقدند که در نهایت، این قوانین موجب پیچیده‌تر شدن کار توسعه‌دهندگان می‌شود.

به‌گزارشورج، دامیانو دمونته، سخنگوی موزیلا، با بیان اینکه قوانین جدید موجب وادار شدن موزیلا به توسعه دو مرورگر مجزا برای فایرفاکس می‌شود، وضع چنین قوانینی از سوی کوپرتینویی‌ها را بسیار ناامیدکننده و دردآور می‌داند.

دمونته تأکید دارد که این قوانین تنها باعث پیچیده‌تر شدن کار و وادار کردن توسعه‌دهندگان به اعمال تغییرات چندگانه در مرورگرها می‌شوند و این اقدامات را به عنوان راهکارهای ضدرقابتی اپل می‌نامد.

firefox_logo

از iOS 17.4 به‌ بعد، اپل دیگر مرورگر‌های موجود در اتحادیه‌ی اروپا را مجبور به استفاده از موتور WebKit نمی‌کند. این تغییر راه را برای موتورهای محبوب دیگر مانند کرومیوم که توسط گوگل کروم و مایکروسافت استفاده می‌شود و همچنین Gecko، موتور مورد استفاده‌ی فایرفاکس، باز می‌کند.

علاوه‌بر موزیلا، شرکت‌هایی مانند اپیک گیمز و اسپاتیفای نیز قوانین جدید اپل را انحصار‌طلبانه می‌دانند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: THEVERGE

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر