به‌مناسبت بازنشسته‌شدن اینترنت اکسپلورر، موزیلا برای مایکروسافت کیک ارسال کرد

explor.JPG

مدتی پیش به صورت رسمی مرورگر پرحاشیه اینترنت اکسپلور بازنشست شد و به همین مناسب موزیلا یک کیک برای کمپانی مایکروسافت ارسال کرده است.

در ماه ژوئن اینترنت اکسپلور برای همیشه از دنیای مرورگرها کناره‌گیری کرد و بسیاری از اهالی دنیای فناورسی از این موضوع خوش حال شدند. تیم فایرفاکس با پیروی از سنت دیرینه‌ی ارسال کیک، به‌مناسب جشن پایان زندگی اینترنت اکسپلورر، کیکی برای مایکروسافت ارسال کرد.

مایکروسافت نیز در همین رابطه عکسی از کیک تیم فایرفاکس منتشر کرد که لوگو بزرگ اینترنت اکسپلورر بر روی کیک ایجاد شده بود. غول فناوری مستقر در ردموند در توییتر خود نوشت:

با تشکر برای این کار زیبا. ما عاشق سنت ارسال کیک به تیم‌های مرورگر پس از رسیدن به نقاط عطف مهم هستیم.

mozilla-cake-microsoft.webp
-

ارسال کیک ازطرف تیم‌های توسعه‌ی مرورگر وب، سنتی است که به‌ حدود یک دهه قبل باز می‌گردد. مایکروسافت در سال ۲۰۰۶ کیکی برای انتشار نسخه‌ی ۲٫۰ فایرفاکس برای تیم سازنده‌ی آن ارسال کرد و این روند برای بیشتر نسخه‌های مهم این مرورگر ادامه یافت. البته با افزایش سرعت چرخه‌ی انتشار نسخه‌های انتشار مرورگر، ابعاد کیک‌های ارسالی نیز کوچک‌تر شد. موزیلا پس از انتشار اینترنت اکسپلورر ۱۰ در سال ۲۰۱۲، کیکی برای مایکروسافت ارسال کرد و سپس تیم گوگل کروم نیز این روند را ادامه داد.

اگرچه اینترنت اکسپلورر بازنشسته شده است، موتور اصلی آن همچنان در مرورگر جدید اج با حالت مخصوص IE دردسترس کاربران است. مایکروسافت حداکثر تا سال ۲۰۲۹ از حالت IE پشتیبانی خواهد کرد؛ بنابراین، امکان دارد در آینده باردیگر ارسال کیکی دیگر را برای این مرورگر شاهد باشیم.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: howtogeek

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر