بیانیه مشترک MTN و ایرانسل : MTN برنامه فوری برای خروج از ایران ندارد

بیانیه-مشترک-ایرانسل-و-ام-تی-ا.jpg

با انتشار اخباری در خصوص خروج MTN، مالک 49 درصد از سهام ایرانسل در ایران، ابهاماتی ایجاد شده بود که با انتشار بیانیه‌ی مشترک این دو شرکت، به آن‌ها پاسخ داده شده است. در این بیانیه مشخص شده که MTN برای خروج از ایران برنامه‌ی فوری ندارد.

چند روز پیش شاهد انتشار اخباری درباره تصمیم MTN برای خروج از کشورهای خاورمیانه، آن هم به دلیل کاهش ارزش پول ملی و سودآوری MTN و درواقع نبود جذابیت درآمدی نسبت به قبل، بودیم. درواقع MTN تصمیم گرفته بود تا تمرکز خود را بیشتر بر آفریقا بگذارد. از آنجایی که گروه مخابراتی آفریقایی MTN، دقیقا 49 درصد از سهام ایرانسل و بخشی از سهام اسنپ را در اختیار دارد، موضوع خروج این شرکت از بازار ایران، باعث ایجاد ابهاماتی شده بود. حالا اما روابط عمومی ایرانسل، با انتشار بیانیه‌ای، تاکید کرده است که MTN قصد ندارد به زودی از بازار ایران خارج شود.

درواقع خود MTN هم در توضیحات اخیرش گفته بود که برنامه‌ی این شرکت ابتدا خروج از سوریه، افغانستان و یمن و سپس ایران است که این پروسه بین 3 تا 5 سال طول خواهد کشید. و حالا بار دیگری، ایرانسل و MTN در بیانیه‌ای مشترک در تاریخ 20 مردادماه، اعلام کرده‌اند که نه تنها MTN هیچ برنامه فوری برای خروج از بازار ایران ندارد، بلکه 51.7 میلیون مشترک فعال ایرانسل در ایران، مطمئن باشند که خدماتی که از اپراتورشان انتظار دارند را بدون هیچ مشکلی دریافت خواهند کرد.

در ادامه‌ی این بیانیه‌ی مشترک، گفته شده است که مذاکرات گروه MTN برای واگذاری سهام خود در سوریه، تقریباً نهایی شده است. در مرحله‌ی بعد این گروه به دنبال دستیابی به توافق برای واگذاری شرکت‌های خود در افغانستان و یمن خواهد بود. در آخر هم در خصوص ادامه‌ی همکاری MTN و ایرانسل و تلاش برای حفظ منافع ذینفعان، در این بیانیه‌ چنین توضیح داده شده است:

همکاری نزدیک بین ایرانسل و گروه MTN )به عنوان سهامدار اقلیت با 49 درصد سهام(، طبق گذشته ادامه می‌یابد و فعالیت شرکت ایرانسل مثل همیشه ادامه خواهد یافت. همچنین MTN و ایرانسل، به تمام ذینفعان خود اطمینان می‌دهند که منافع آنها را به بهترین وجه، مورد توجه قرار خواهند داد.

منبع خبر: ایرانسل


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر