جلسه مدیران غول‌های فناوری با قانون‌گذاران آمریکا؛ ایلان ماسک: برای هوش مصنوعی به داور نیاز داریم

gfhjfgjfg.jpg

مدیران عامل شرکت‌های فناوری بزرگ مانند ایلان ماسک، سوندار پیچای، مارک زاکربرگ و سم آلتمن، در روز چهارشنبه به همراه سناتورهای آمریکایی جلسه‌ای با موضوع هوش مصنوعی، پیشرفت چشمگیر آن، و نحوه قانون‌گذاری درباره این فناوری برگزار کردند.

قانون‌گذاران آمریکایی در تلاش برای شناسایی راهکارهایی جهت کاهش خطرات هوش مصنوعی هستند. این فناوری در ماه‌های اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده و نه تنها تعداد زیادی از افراد از آن استفاده می‌کنند، بلکه سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در این حوزه نیز به شدت افزایش یافته است. به عبارت دیگر، پس از عرضه ابزار چت ChatGPT، ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی به طرز چشم‌گیری محبوبیت پیدا کرده‌اند.

مدیران شرکت‌های فناوری بزرگ از لحاظ قانونی با وضع مقررات مرتبط با هوش مصنوعی موافقت دارند. به گزارش رویترز، بیش از 60 سناتور در این جلسه حاضر بودند و اعلام کردند که در جلسه توافقی عمومی در مورد نیاز به تنظیم‌گری دولتی برای هوش مصنوعی وجود داشته است.

elon-musk-refree.jpg.webp

ایلان ماسک، یکی از مدیران شرکت‌های فناوری، نیاز به وجود یک داور (رگولاتور) را برای تضمین استفاده صحیح و ایمن از هوش مصنوعی بیان کرده و افزوده است: "برای ما اهمیت دارد که یک داور داشته باشیم. یک رگولاتور باید اطمینان حاصل کند که شرکت‌ها اقداماتی را انجام می‌دهند که ایمن و برای مصلحت عمومی مردم هستند."

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، نیز در این جلسه تأکید کرد که باید با هوش مصنوعی تعامل داشت تا از نوآوری‌ها و امور امنیتی آن پشتیبانی کرد. او افزود: "با یک فناوری نوظهور روبرو هستیم و ارزش‌های مهمی وجود دارند که باید تعادل یابند و در نهایت دولت مسئول تنظیم این ارزش‌هاست. بهتر است این استانداردها توسط شرکت‌های آمریکایی تعیین شوند چرا که می‌توانند در تدوین آنها با دولت همکاری کنند."

چاک شومر، سناتور آمریکایی و رهبر اکثریت سنا، با تأکید بر اهمیت این جلسه اعلام کرد که با وجود آغاز کار در این زمینه، تاکنون مسائل زیادی باقی مانده است. او اظهار کرد:

"ما شروع به بررسی یکی از مهم‌ترین مسائل برای نسل بعدی کرده‌ایم و امروز یک آغاز بسیار خوب داشتیم. با این حال، تاکنون مسائل زیادی باقی مانده است."

Mark-Zukerberg-AI.jpg.webp

تاد یانگ، سناتور جمهوری‌خواه و یکی از میزبانان جلسه، نیز باور دارد که نزدیک به زمانی رسیده‌ایم که کمیته‌های صلاحیت قضایی آماده به بررسی قوانین مرتبط با هوش مصنوعی شوند. او افزود: "به عقیده من، سنا به نقطه‌ای رسیده است که کمیته‌های صلاحیت قضایی آماده به شروع فرآیند بررسی قوانین مرتبط با هوش مصنوعی می‌شوند."

یکی از دلایل مهم این توجه قوانینی به هوش مصنوعی در ایالات متحده انتخابات پیش رو است. قانون‌گذاران می‌خواهند از امنیت هوش مصنوعی مطمئن شوند. به عبارت دیگر، آنها می‌خواهند در برابر دیپ‌فیک‌های خطرناکی که ممکن است به حملات به زیرساخت‌ها منجر شوند یا در انتخابات مداخله کنند، تدابیری اتخاذ کنند. بنابراین، چاک شومر اعلام کرده است که قوانین مرتبط باید تا قبل از انتخابات سال 2024 در ایالات متحده تصویب شوند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: reuters.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر