بیل گیتس: کاش می‌دانستم که زندگی فقط در کار خلاصه نمی‌شود

hjk.jpg

بیل گیتس، موسس کمپانی مایکروسافت، اخیرا در جمع فارغ‌التحصیلان دانشگاه شمال آریزونا اعلام کرد که آرزو می‌کرد وقتی جوان‌تر بود می‌فهمید که زندگی فقط در کار خلاصه نمی‌شود. او به نسل جوان توصیه کرد که تعادلی میان زندگی کاری و خصوصی خود ایجاد کنند و به خود زمان اختصاص دهند.

گیتس در یک پست وبلاگ خود، سخنرانی جدیدش در دانشگاه شمال آریزونا را منتشر کرد و چندین توصیه کرد که او خوشحال خواهد بود اگر کسی آنها را در زمان جوانی به او می‌گفت. گیتس در جمع فارغ‌التحصیلان این دانشگاه توضیح داد: "وقتی سن شما را داشتم، من به تعطیلات و آخر هفته‌ها اعتقاد نداشتم. به هر کسی که اطرافم بود، فشار می‌آوردم تا ساعت‌های بسیار طولانی کار کند."

گیتس که پس از سپری کردن سه ترم در دانشگاه، از آن جا خارج شد تا کمپانی خود را بنا کند، می‌گوید: "اگر شما کمی به خودتان استراحت دهید، تنبل نخواهید شد." او توضیح داد که در روزهای اولیه مایکروسافت، او درکی از اهمیت تعادل بین کار و زندگی نداشت و از پنجره دفتر خود، می‌نگرید که کدام کارمندان سریع و کدام آنها بعدا از شرکت خارج می‌شوند.

20230511-NAU-Commencement-B-article-hero_1200x564.jpg.webp
-

گیتس می‌گوید: « مثل من منتظر نمانید تا این درس‌ها را فرا بگیرید. وقت بگذارید برای نگهداری از روابطتان، برای جشن گرفتن موفقیت‌ها و برای دورشدن از شکست‌ها. هر زمان که نیاز دارید، استراحت کنید. زمانی که اطرافیانتان نیاز به زمان دارند، سختگیری نکنید.»

گیتس همچنین به فارغ‌التحصیلان توصیه کرده است که زمانی را برای بازبینی تصمیمات زندگی‌شان اختصاص دهند. علاوه بر این، او می‌گوید باید همیشه در حال یادگیری باشند، حتی زمانی که در کلاس درس نیستند.

بنیان‌گذار مایکروسافت در مورد انتخاب‌های شغلی می‌گوید: «احتمالاً الان برای انتخاب صحیح درباره آینده شغلی خود، فشار زیادی را تجربه می‌کنید. شاید فکر کنید که این تصمیم‌ها برای همیشه است. اما این طور نیست. کاری که فردا - یا در 10 سال آینده - انجام می‌دهید، لازم نیست کاری باشد که برای تمام عمرتان ادامه دهید.»

گیتس از دانشجویان خواست تا به روابط دوستانه خود تکیه کنند و پروژه‌هایی را اجرا کنند که در تلاش برای حل مشکلات بزرگ مثل تغییرات اقلیمی یا چالش‌های که مثل هوش مصنوعی هستند.

شما در یک زمانی از زندگی خود هستید که می‌توانید به مردم کمک بزرگی بکنید. صنایع و شرکت‌های جدید روزانه به وجود می‌آیند و اگر شما یک تغییر دهنده باشید، می‌توانید آینده خود را بسازید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gatesnotes

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر