بیل گیتس می‌خواهد با بخشیدن کل ثروت خود به خیریه از فهرست ثروتمندان جهان حذف شود

bill gats.JPG

یکی از ثروتمندترین افراد جهان یعنی بیل گیتس اعلام کرده که قصد دارد به مرور تمامی دارایی و ثروت خود را به ارزش 144 میلیارد دلار که شامل خودروهای لوکس و املاکش می‌شود به بنیاد خیریه و کمک‌های بشردوستانه اعطا کند. یعنی «بنیاد بیل و ملیندا گیتس» اهدا کند که توسط او و همسر سابقش بنیانگذاری شد.

گیتس که خالق و موسس مایکروسافت است در پست‌های توییتری خود با اشاره به مشکلات ناشی از بیماری همه‌گیر، جنگ اوکراین و عواملی دیگر، اعلام کرد که در این ماه 20 میلیارد دلار به بنیاد اهدا خواهد کرد. گیتس در بخشی از این توییت نوشت:

«در حالی که به آینده نگاه می‌کنم، قصد دارم تقریبا تمام دارایی خود را در اختیار بنیاد بگذارم. من در لیست ثروتمندترین افراد جهان سقوط خواهم کرد و در نهایت از آن خارج می‌شوم.»

براساس شاخصه‌ای بلومبرگ برای ثروتمندان منتشر کرده است، بیل گیتس با 113 میلیارد دلار یکی از هشت فرد ثروتمند با دارایی بیش از 100 میلیارد دلار در جهان است. او همچنین چهارمین فرد ثروتمند جهان است. ثروت هنگفت او تقریبا انجام هرکاری را در دنیا ممکن می‌سازد. با این‌حال، او قصد دارد تقریبا تمام ثروت خود را به خیریه‌ها و موسسات بشر دوستانه اهدا کند.

Screenshot-388.jpg
-

گیتس هرچند که به تجملات علاقه دارد اما سال‌ها است خیریه‌ای با نام «بیل و ملیندا گیتس» دارد که بسیاری از درآمد خود را صرف آن می‌کند.

نکته جالب اینجاست که گیتس و همسرش عقیده دارند این عادلانه نیست که آن‌ها آنقدر ثروتمند هستند. به همین دلیل آن‌ها از طریق بنیاد بیل و ملیندا کمک‌های بسیاری به مردم می‌کنند. آن‌ها همچنین متعهد شده‌اند که بیشتر ثروت خود را از طریق «Giving Pledge» که در سال 2010 راه‌اندازی شد، به خیریه ببخشند.

بیل گیتس سال‌ها پیش با راه‌اندازی «مایکروسافت» موفق شد تا ثروت خود را به صورت خالص به رقم 130.5 میلیارد دلار برساند.

او مدت‌ها به عنوان دومین فرد ثروتمند جهان شناخته می‌شد تا اینکه «ایلان ماسک» با انجام پروژه‌های متعدد در زمینه‌های مختلف موفق شد تا در نوامبر 2020 جایگاه او را تصاحب کند. اکنون ماسک در صدر این فهرست قرار دارد و انجام فعالیت در زمینه‌های مختلف ثروت خود را به صورت مداوم افزایش می‌دهد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: dailyhive

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر