رسمی: پروژه مولتی‌پلیر بازی The Last of Us لغو شد

The Last of Us.JPG

غول فناوری آمریکایی با ورود به حوزه تولید تراشه‌های پیشرفته، رقابتی گسترده با TSMC و سامسونگ را آغاز نموده است.

پس از دوره‌های پیچیده که استودیو "ناتی داگ" (Naughty Dog) طی کرد، نهایتاً به طور رسمی اعلام شد که پروژه مولتی‌پلیر بازی "آخرین بازمانده از ما" (The Last of Us) به صورت دائمی لغو شده است. این استودیو قصد دارد در آینده به تمرکز بر روی توسعه بازی‌های داستانی نیز ادامه دهد.

در روز پنج‌شنبه، استودیو Naughty Dog اعلام کرد که پروژه چندنفره بازی The Last of Us به طور کلی متوقف شده است. این بازی باید یک بخش از دنیای گسترده‌تر مرتبط با مجموعه "آخرین بازمانده از ما" باشد. باید توجه داشت که فرآیند پیش‌تولید این پروژه مولتی‌پلیر همزمان با توسعه بازی "آخرین بازمانده از ما: قسمت دوم" آغاز شده بود. در زمان اعلام این خبر، Naughty Dog اظهار کرده بود:

"برای ارائه و پشتیبانی از بازی آنلاین "آخرین بازمانده از ما"، مجبور بودیم تمام منابع استودیو را بر روی پشتیبانی از محتوای پس از عرضه متمرکز کنیم؛ بنابراین، این اقدام به شدت تأثیرگذار بر توسعه بازی‌های تک‌نفره آینده ما خواهد بود. با این حال، دو گزینه پیش روی ما بود: تبدیل به یک استودیوی خدماتی یا تمرکز بر روی بازی‌های داستان‌محور تک‌نفره که میراث Naughty Dog را مشخص کرده‌اند. ما در نهایت راه دوم را انتخاب کردیم و باید بگوییم که یک بازی تک‌نفره فوق‌العاده در دست ساخت داریم."

The Last of Us

تصمیم به لغو پروژه مولتی‌پلیر The Last of Us از سوی Naughty Dog به زمانی که فرآیند توسعه‌ی این پروژه با مشکلات روبه‌رو شده بود، باز می‌گردد. Naughty Dog فرآیند توسعه این پروژه را در ماه مه امسال به تأخیر انداخته بود. گزارش‌ها حاکی از آن بودند که شرکت سونی در حال ارزیابی مجدد ساختار بازی بود. همچنین، Naughty Dog در همان زمان اعلام کرد که در حال کار بر روی یک IP جدید تک‌نفره است.

پروژه چندنفره بازی The Last of Us از سوی دیگر، گزارش Kotaku در ماه اکتبر امسال اعلام کرد که عرضه پروژه چندنفره بازی The Last of Us به حالت تعلیق درآمده است. این لغو، به نوعی نشان از عقب نشینی گسترده سونی از استراتژی خدمات لایو خود می‌باشد. سونی تصمیم گرفته است به جای انتشار 12 بازی Live Service تا مارس 2026، فقط شش بازی را منتشر کند.

استودیو Naughty Dog و سونی در ژانویه 2024 نسخه ریمستر بازی The Last of Us Part II را برای کنسول PS5 منتشر خواهند کرد و فصل دوم سریال TLOU در سال 2025 از شبکه کابلی HBO پخش خواهد شد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: TheVerge

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر