مدل جدید استیم دک معرفی شد (مشخصات و زمان عرضه)

Untitled-1.jpg

کمتر از یک سال از زمان عرضه استیم دک توسط ولو می‌گذرد و حال نسخه جدید این دستگاه، همراه با مشخصات و سخت‌افزار پیشرفته معرفی شده است.

شرکت valve به لطف فروشگاه استیم، جایگاه خود در زمینه فروش بازی را ثابت کرده و حال در پی رقابت و پیداکردن جایگاه خود بین کنسول‌های گیم است. به این منظور، این شرکت کنسول‌های دستی خود به نام Steam Deck را در سال 2022 به بازار جهانی عرضه کرد. این دستگاه، تنها قابلیت اجرای بازی‌های استیم را دارد و از سیستم‌عامل مخصوص استیم به نام SteamOS استفاده می‌کند که همراه با وارد کردن اطلاعات اکانت استیم، می‌توانید بازی‌های موجود در کتابخانه خود را در این دستگاه تجربه کنید.

بدون هیچگونه اطلاع قبلی، شرکت ولو اعلام کرده است که نسخه جدید این دستگاه در راه است و در تاریخ 16 نوامبر (25 آبان) منتشر خواهد شد. از ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به صفحه‌نمایش 7.4 اینچی OLED همراه با بهبود میزان باتری و طراحی سبک‌تر اشاره کرد. ویدیو رونمایی از این محصول را در زیر مشاهده می‌کنید.

صفحه‌نمایش این دستگاه بهبود زیادی پیدا کرده و به گفته شرکت سازنده، افزایش طیف رنگی بیشتر، رنگ مشکی خالص و رندر بهتر بازی‌ها در کنار قابلیت HDR از ویژگی‌های این دستگاه است. همچنین در خصوص این دستگاه اعلام شده که به دلیل استفاده از صفحه‌نمایش OLED، بین 30 تا 50 درصد عمر باتری بالاتر و مصرف انرژی پایین‌تری دارد و پردازنده گرافیکی AMD به کار رفته در این دستگاه، آن را بسیار کارآمدتر و قوی‌تر از نسل قبلی کنسول خود می‌کند. به لطف Wi-Fi 6E نیز سرعت دانلود بازی‌ها بالاتر رفته و سریع‌تر می‌توانید عناوین دلخواه خود را دانلود و تجربه کنید؛ همچنین وزن این دستگاه نسبت به نسخه LCD حدود 30 گرم سبک‌تر شده است.

نسخه OLDE که به زودی عرضه خواهد شد، شامل دو ورژن مختلف است؛ مدل اول آن دارای 512 گیگابایت NVMe SSD، یک کیف برای حمل کنسول و یک باندل پروفایل استیم را داراست که با قیمت 549 دلار به بازار عرضه می‌شود و مدل دوم آن، همراه با منبع تغذیه 45 واتی و کابل 2.5 متری عرضه خواهد شد که یک کیف برای حمل کنسول و فیلم اختصاصی هنگام روشن‌ شدن دستگاه و یک تم صفحه کلید مجازی خواهد داشت. همچنین شیشه ضدتابش درجه یک در صفحه‌نمایش، به همراه یک ترابایت NVMe SSD با قیمت 649 دلار از مشخصات مدل دوم این دستگاه خواهد بود.

هم‌زمان با انتشار این دستگاه، شرکت ولو قیمت نسخه LCD و حافظه 256 گیگابایت این دستگاه را از 529 دلار کاهش داده و هم اکنون با قیمت 399 دلار در بازار جهانی قابل خرید است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gamingbolt.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر