یک قاضی در ایالات متحده برای مواجهه با هوش مصنوعی، شرط جدیدی را برای شرکت در دادگاه تعیین کرده است

hjkhukhujk.jpg

تعداد کمی از وکلا هستند که برای تدوین اسناد حقوقی خود، از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. با این حال، هفته گذشته گزارشی منتشر شد که نشان می‌دهد یک وکیل از این روش استفاده کرده و این اقدام مشکلاتی برای او به وجود آورده است. حالا یک قاضی فدرال در تگزاس گام اول را برداشته تا اطمینان حاصل کند که مسائل ناشی از استفاده از هوش مصنوعی در دادگاه او ایجاد نخواهد شد.

به گفته TechCrunch، قاضی "برنتلی استار" یک پیش‌نیاز جدید را به شرایط حضور در دادگاه خود اضافه کرده است. در این پیش‌نیاز، وکلا ملزم به اعلام هستند که آیا در نوشتن لوایح حقوقی خود از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند یا نه، و در صورت استفاده، این محتوا باید حتما توسط یک فرد انسانی بررسی و تایید شده باشد.

این شرط جدید برای حضور در دادگاه که توسط قاضی فدرال تگزاس مطرح شده است، "تاییدیه اجباری در مورد استفاده از هوش مصنوعی تولیدکننده محتوا" نامیده شده است و در آن آمده است: "تمام وکلا حاضر در دادگاه باید گواهی ارائه کنند که ثابت کند هیچ قسمتی از لوایح حقوقی آن‌ها توسط هوش مصنوعی تولیدکننده محتوا (مانند ChatGPT، Harvey.AI یا بارد گوگل) نوشته نشده، یا در صورت استفاده از هوش مصنوعی، صحت و دقت این محتواها توسط یک انسان از طریق گزارش‌های مکتوب یا پایگاه‌

GettyImages-853938300-1024x682.jpg.webp
-

چه اظهار نظری قاضی تگزاس در رابطه با مواجهه با هوش مصنوعی داشت؟

جذابیت این موضوع در این است که دفتر قاضی استار توضیحاتی بسیار معقول در خصوص اضافه کردن این پیش‌نیاز فراهم کرده است. این دفتر بیان می‌کند که ابزارهای تولید کننده محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی به خطر توهم و سوء تفاهم گرایش دارند. متعدد مواقع شده است که این ابزارها اطلاعاتی را که به واقعیت مربوط نمی‌شوند، بیان کرده‌اند. در نهایت، وکلا سوگند یافته‌اند که احساسات شخصی خود را کنار بگذارند، اما هوش مصنوعی می‌تواند به سوگیری‌هایی مضر بیافتد و این اصل را نادیده بگیرد.

هفته گذشته، وکیلی به نام "استیون شوارتز" از ChatGPT برای پیدا کردن مثال‌های قبلی از تصمیمات دادگاه در مورد یک مسئله حقوقی استفاده کرد و به طور غیر قصدی به واقعیت‌هایی اشاره کرد که واقعا وجود نداشتند. اگرچه تصمیم قاضی برنتلی استار تنها به دادگاه خودش محدود خواهد بود، اما هنوز باید منتظر بمانیم تا ببینیم که آیا سایر قضات نیز تصمیمات مشابهی را در پیش خواهند گرفت یا نه.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techcrunch

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر