انویدیا ابررایانه فوق‌العاده‌ی Eos را معرفی کرد

nvidia.jpg

در نمایشگاه تجاری Supercomputing 2023، انویدیا ابررایانه خود را با نام Eos به جاماندن مرزهای توسعه هوش مصنوعی معرفی کرد.

نقشه‌برداری ابررایانه‌ها در دوران مدرن به‌طور چشمگیری افزایش یافته است، زیرا دنیا با پیشرفت‌های حول محور هوش مصنوعی پیش می‌رود. برای ادغام این فناوری در برنامه‌های مصرفی، به ابررایانه‌هایی همچون Eos با توان محاسباتی بالا احتیاج است. این ابررایانه در رده نهم از میان ابررایانه‌های سریع‌ترین جهان قرار گرفته است.

مشخصات ابررایانه Eos انویدیا شامل 576 سیستم DGX H100 با پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته H100 AI Team Green می‌باشد. این ابررایانه با استفاده از معماری Quantum-2 InfiniBand، با ارائه 18.4 اگزافلاپس هوش مصنوعی FP8، عملکردی بی‌نظیر را به ارمغان می‌آورد. به همین دلیل، Eos به عنوان ابزاری کلیدی برای پیشرفت در صنعت هوش مصنوعی معرفی می‌شود.

NVIDIA-Supercomputer

این ابررایانه آماده برای مدیریت کارهای سنگین مانند آموزش مدل‌های زبان بزرگ، اجرای توصیه‌کننده‌های هوش مصنوعی، و انجام تجزیه و تحلیل در مقیاس بزرگ است. با در نظر گرفتن نیازهای متقابل با تأخیر کم و توان عملیاتی بالا، این ابررایانه به عنوان یک راه‌حل ایده‌آل برای شرکت‌هایی که به دنبال مقیاس‌بندی قابلیت‌های هوش مصنوعی خود هستند، مطرح می‌شود.

با توجه به جستجوی شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان برای بهره‌مندی از توانایی‌های هوش مصنوعی، Eos به‌عنوان یک منبع محوری برای تسریع در برنامه‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی معرفی می‌گردد که به هر سازمانی انرژی می‌بخشد.

ابررایانه Eos انویدیا یک پیشرفت تکنولوژیک است که با به‌روزنگه‌داشتن مداوم، به صنعت هوش مصنوعی کمک بزرگی می‌کند. EOS یکی از برنامه‌های ابررایانه‌ای است که نشان می‌دهد چگونه پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی به موفقیت‌های سال 2024 خواهند رسید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: wccftech.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر