رندرهای رسمی گوشی تاشوی اوپو لو رفت؛ احتمال حذف چین‌خوردگی نمایشگر

اوپو تاشو.jpg

تا به الان نامی که می‌توان در بازار گوشی‌های هوشمند به زبان آورد، نام کمپانی سامسونگ است که توانسته با قدرت پیش برود. اگرچه اولین گوشی تاشوی این شرکت مشکلات زیادی داشت، ولی به مرور زمان کیفیت آن‌ها بهبود قابل توجهی پیدا کرده است ولی وقت آن رسیده که یک شرکت قدرتمند، جایگاه سامسونگ را در این بازار به چالش بکشد. چند روز دیگر قرار است اولین گوشی تاشو کمپانی اوپو رونمایی شود و حالا یکی از افشاگران تصاویری به اشتراک گذاشته و جزئیات طراحی این دستگاه را منتشر کرده است.

در حالت کلی این گوشی بسیار شبیه به نسخه زد فولد 3 سامسونگ است اما گفته می‌شود که اوپو Find N از ابعاد کوچک‌تری نسبت به گلکسی فولد ارائه می‌شود . در قسمت پشتی این دستگاه عملا تفاوت خاصی با گوشی پرچم‌دار اوپو Find X3 Pro ندارد. گفته می‌شود کاربران برای خرید این گوشی می‌توانند بین ۳ رنگ خاکستری، سفید و بنفش دست به انتخاب بزنند.

اخبار و گزارش دقیقی از مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه هنوز منتشر نشده است و به احتمال زیاد این گوشی تاشو با اسنپدراگون ۸۸۸ راهی بازار خواهد شد و نباید انتظار بهره‌گیری از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را داشته باشیم. در پنل جلویی این دستگاه یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی قرار خواهد گرفت تا تصاویر سلفی کاربران را ثبت کند و همچنین در پنل پشتی آن دوربین‌های ۵۰، ۱۶ و ۱۳ مگاپیکسلی تعبیه شده است.

Oppo-2-1.jpg
-

در بازار گوشی‌های تاشو شرکت‌های زیادی وارد گود رقابت شده‌اند اما هیچکدام نتوانستند با با مشکل چین‌خوردگی نمایشگر دست و پنجه نرم می‌کنند. علاوه بر این باید به مشکلاتی نظیر دوام بدنه هم اشاره کنیم که برای بسیاری از کاربران اهمیت زیادی دارند. در این میان، اوپو اعلام کرده که از سال ۲۰۱۸ مشغول توسعه‌ی گوشی‌های تاشو است و در سال ۲۰۱۹ اولین مدل اولیه‌ی تاشوی این شرکت به نمایش درآمد.

در همان سالی که هواوی از گوشی میت ایکس رونمایی کرده، اوپو هم قصد داشته چنین کاری را انجام دهد ولی در نهایت مدیران اوپو تصمیم گرفتند عرضه‌ی این گوشی که از نظر طراحی هم مشابه میت ایکس بوده، لغو کنند. از آن زمان، گزارش‌ها و شایعات زیادی در مورد گوشی‌های تاشوی اوپو منتشر شده است. یکی از مدیران ارشد اوپو گفته که آن‌ها برای ورود به این بازار عجله نکرده‌اند و در عوض با یادگیری از اشتباهات دیگر شرکت‌ها، موفق شده‌اند محصول بهتری را تولید کنند.

Oppo-4.jpg
-

گفته می‌شود گوشی اوپو Find N از بهترین نمایشگر و لولای بین تمام گوشی‌های تاشو بهره می‌برد. این گوشی فقط چند روز دیگر معرفی می‌شود و احتمالا تا آن زمان جزئیات بیشتری از آن فاش خواهد شد. در همین زمینه، یکی از افشاگران مشهور در توییتر نوشته که اوپو برای این گوشی موفق شده چین‌خوردگی نمایشگر را تا حد زیادی کاهش دهد. اگر این مشخصه عملی شده باشد، با یک گوشی بسیار جذاب‌تر نسبت به نمونه‌های ساخت دیگر شرکت‌ها روبرو خواهیم شد.

از سوی دیگر باید به مشکل عدم سازگاری اپلیکیشن‌ها با گوشی‌های تاشو اشاره کنیم. اگرچه در این زمینه سامسونگ کارهای مهمی را انجام داده، ولی هنوز تجربه‌ی کاربری اپلیکیشن‌ها در گوشی‌های تاشو چندان ایدئال نیست. اما خوشبختانه گوگل به‌زودی نسخه‌ی نهایی اندروید ۱۲L را منتشر می‌کند که هدف اصلی آن، بهبود تجربه‌ی نرم‌افزاری در گوشی‌های تاشو است. بنابراین بدون شک گوشی‌های تاشو در این زمینه بهبود قابل توجهی پیدا می‌کنند.

روی هم رفته اوپو از جمله شرکت‌هایی است که به عملی کردن نوآوری‌های مختلف علاقه‌ی زیادی دارد و مثلا سال گذشته از یک گوشی مفهومی رول شونده رونمایی کرد. باید ببینیم آیا اولین گوشی تاشوی این شرکت رقیب قدرتمندی برای گوشی‌های تاشوی سامسونگ خواهد بود یا نه.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: notebookcheck

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر